Återvinningsstationerna är fulla

I dagens Kristianstad blad finns en artikel om återvinningsstationerna som fasar inför Jul sorteringen, Va kan det komma som en överraskning för de anställda på renhållningsbolaget att det kommer fler soper under julen. Är alla nyanställda på det bolaget? Här i Färlöv finns ingen återvinningsstation, jag slänger oftast mina sopor i Önnestad och det spelar ingen roll vilken dag man lämnar så är det fullt. Många sätter sina sopor bredvid sopbehållaren, jag tar hem det igen och provar en annan dag. Kan ni som sätter påsar med papper och plast räkna ut vad som händer om det börjar blåsa. Just det, skit i hela Önnestad, eller Kristianstad som har samma problem. Vilket är bäst för miljön, slänga allt i tunnan här hemma eller köra Skåne runt för att sortera sopor? I artiklen står att en enskild storstädning i ett hus kan få stora konsekvenser för att marginalerna är små. Jag skulle vilja säga att det finns inga marginaler, snart är jag trött på att sortera och kommer att slänga allt i tunnan här hemma. Hur gör de som inte har bil, och hur gör de äldre i byn med sina sopor? Jag har grannar och bekanta som själva eldar upp sina sopor, är det bra? Miljö och hälsoskyddsnämnden har också tröttnat på återvinningsstationerna som sköts för dåligt. Kan man inte sätta upp ett nät runt stationen i Önnestad? Och varför får vi ingen station i Färlöv?

Kommentarer
Postat av: oscar

eller kan dom ju prova mä o tömma oftare. elda upp skitet. jag har inte vatt på en sån station sen idioterna tog väck den här nere.

2009-12-14 @ 20:18:04
Postat av: zara

sedan dom tog bort det i färlöv skiter jag fullständigt i sorteringen!

jag har inget körkort och har ingen plats att förvara det hemma!

sätter dom upp en här igen sorterar jag gladeligen!

2009-12-15 @ 10:08:52
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Therése

Håller med Zara, det mesta åker i soptunnan här hemma. Alla dessa tvång på mig som samhällsmedborgare håller på att driva mig till vansinne. Visst, jag kan sortera, men ge mig då en ärlig chans att göra mig av med mina sorterade sopor också!

2009-12-15 @ 10:59:42
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Det finns tydligen olagliga människor i vår by, he,he. Jag eldar snart upp allt i tunnan.

2009-12-16 @ 15:54:42
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0