Den som dömer......

Den som dömer mellan två vänner, förlorar den ene vännen. Om man råkar komma i denna situationen gäller det att tänka först sedan tala. Om det är så allvarligt att man måste välja sida är det nog fel vänner från början och då kan man nog mista båda. Kanske kan man klara sig genom att vara neutral, om det funkar. Vem är människa nog att döma någon annan, jag tycker man ska döma sig själv och sedan räcker det. Jag står för mina beslut och andra få stå för sina. Jag kan visst tycka en massa, och stå för det, men alla har rätt till en egen åsikt, men olika åsikter kan väl inte vara att döma någon?

Kommentarer
Postat av: Brittmarie Nilsson

Håller med din mor, du är väldigt klok och förståndig. Du skriver mycket tänkvärda och kloka ord som tål att tänkas på. Läser allt du skriver men kommenterar kanske inte allt. Nu får du en sammanfattad recension, har du funderat på att skriva en bok? Du har helt klart talang för skrivandet som i sig är en konst. Passar på att önska er alla en fröjdefull jul. Ta hand om varandra.Kramar från Bitte.

2009-12-22 @ 11:04:43
Postat av: Toode

När skall vi börja med halv 8 hos mig?

2009-12-22 @ 11:06:03
Postat av: Milo

Tack goa moster, jag kommer inte att skriva någon bok. Jag är nog inte alltid förståndig heller, skenet bedrar. Hälsa familjen God Jul. vi får snart boka en helg så vi kan träffas.

2009-12-22 @ 16:03:29
Postat av: milo

Tobbe du är efter, det var hos mig igår halv sju. Ha.ha. Tack för julklappen.

2009-12-22 @ 19:09:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0