En slags sorg

Ja oron för barnen följer med oss genom hela livet, kanske upplever vi mammor den lite annorlunda. Vi upplerver nog seperationen starkare än våra män. Jag har en dotter som ej bor hemma och ibland är det skönt och ibland saknar jag henne enormt. Då ska jag berätta att hon bor i samma by så vi kan ses när vi vill. Men i söndags åkte min son på skidsemester med sin tjej och det börjar komma ifatt mig idag. Fira jul utan min lille gosse, hur kommer det att bli i morgon? Naturligtvis överlever både han och jag men det känns som jag har sorg i hjärtat. Sorgen blir för mig en oro och en ängslan som jag inte riktigt kan ta på. Jag vet att min son är stabil och ordentlig och klarar sig bra själv, men klarar jag mig? Ja det göt jag, jag är innerst inne rätt stolt över hans initiativ att fira jul med andra. Jag ska använda mitt förnuft och försöka lugna mig, jag kommer att klara julen med bara ett barn hemma. GOD JUL på er alla som läser min blogg.

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Lilla Milo, jag förstår att du saknar Anton! Måste kännas otroligt konstigt att fira julen utan ett av sina barn hemma... Hoppas verkligen att du kan njuta av julen i alla fall. Bamsekram!

2009-12-24 @ 10:53:52
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Jannice

Usch när jag läste detta blev jag nästan lite ledsen. Jag hade också känt att något inte står rätt till om ens nära och kära inte finns med på julafton, speciellt sina egna barn. Men hoppas verkligen du får en underbar jul i allafall. Tänker på er och jag önskar er en riktigt god jul!

2009-12-24 @ 10:57:59
URL: http://jannicebech.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0