Handling betyder mer än ord

"Handling betyder mer än ord" heter ett ordspråk och det är väl helt ok. Jag köpet det att något man har gjort för någon annan är helt ok men jag vill nog ha ord också. Visst kan man visa sin uppskattning, tacksamhet osv i handlingskraft, men för mig är det helt ok att säga sin uppskattning eller tacksamhet istället för att visa det. Om jag får en kyss, puss eller kram så är det ju en handling och då vill jag ha mer. Då menar jag mer i ord tex, varför jag får handlingen, förstår ni vad jag menar? Jag tycker nästan det är lättare för mig att vända på ordspråket "ord betyder mer än handlingen" då passar det mig bättre. Det är kanske så att jag har lättare att prata än vissa andra, ha, ha. Vad tycker ni om detta ordspråk?

Kommentarer
Postat av: Tomten

Du har både lätt för att visa och för att prata det vet jag, kram till världens bästa Milo.

2009-12-22 @ 16:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0