Kan man grubbla sig sjuk................

Klart man kan grubbla sig sjuk, det finns människor som måste frossa i elände, det finns de som aldrig ser något positivt och det finns de som alltid måste förstå allting. Skulle jag analysera allt som händer eller inte händer skulle jag också bli sjuk. Jag tänker så här, kan man grubbla sig sjuk måste man kunna tänka sig frisk, eller? Visst måste man kunna programera om sin hjärna, kanske inte utan hjälp ifall det gått för långt, men annars skulle det väl gå? Om man ger sig hundan på att tänka annorlunda och inte ge sig in  i att annalysera osv. Kan man tänka tvärt om och bli frisk om man har grubblat sig sjuk? Ja jag tror det, sluta bry sig om det som inte gör från eller till att grubbla över. Det som sker det sker och det som inte sker det sker inte, svårare än så kan det väl inte vara. Sluta idissla problem som man inte kan lösa, svälj sörjan och lägg tankarna på något som du kan känna glädje av istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0