skyddat område

Tycker ni inte det är konstigt hur vi beter oss i olika situationer. Du går på ett tåg, en buss eller ett flygplan och det finns enstaka platser som är upptagna, sätter du dig ensam eller bredvid någon om det inte är bokade platsnummer? Tänk er situationen jag går på en buss, i bussen sitter det 5 stycken personer på olika platser, jag sätter mig bredvid någon av dessa 5 personerna,ha,ha. Vad den personen skulle undra varför jag satte mig just där. Jag tror att personen skulle bli mycket obekväm, vad tror ni? Har vi vissa områden som man inte får beträda på offentliga platser eller varför beter vi oss så här? Visst skulle det vara skönt om någon satte sig bredvid och förde ett normalt samtal. Om någon sitter och sover eller läser visar de ju att de är upptagna, eller hur. Vilken konstig situation det skulle bli. Om jag nu vänder på det och själv sitter på bussen, och det finns gott om lediga sittplatser och någon sätter sig berdvid mig, hur reagerar jag? Jag undrar nog varför personen ej sätter sig på ett ledigt säte, jag tänker nog att nu har jag fått ett psykfall, våldtäckare, rånare, misshandlare eller en tjatig försäljare. Jag hade nog också skruvat lite på mig och upplevt situatione som konstig, varför? Hittar ni svar............

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej tösen min. Du kommer med såda konstiga frågor, men det ligger mycket i det. När vi var på Mallorca och åkte buss in till Palma, var bussen så knökafull. Vi stod som packade siller, men där var då inte tyst. Alla pratade i munnen på varandra och några damer i övre medelåldern började sjunga, så det var absolut inte tyst, men ovanligt och kul, för oss svenskar som inte är vana vid sådant, tyvärr. Här hade nog tut-tutbilen kommit!Kram mamma

2009-12-04 @ 22:54:54
Postat av: Veronica

Klockrent, håller fullständigt med. Vi har vår trygga zon och när någon kommer för nära den så ryggar vi tillbaka, slår aldrig fel.

2009-12-05 @ 12:16:44
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
Postat av: milo

Ja men varför är det så i Sverige och inte i utlandet?

2009-12-05 @ 14:30:48
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0