Sparsamhet är en stor inkomst

Visst, visst det är så sant, men alla vet väl hur pengarna rullar nu i juletider. Räkningarna kommer fast det är december, alla julklapparna all maten och allt det där extra julpyntet som man bara måste köpa. Lite nya julkläder är inget måste men rätt kul. I dagens läge har jag inte ofta kontanter ute, allt går ju med kort, men skulle jag ta ut en 500 hundralapp så blir den inte hel i många minuter. Det är oftast någon i familjen som behöver låna eller något man ska betala, sen är det kört. Det måste finnas mal i mitt sedelfack, puff säger det och hundralapparna är borta. Var blir alla pengar av, vem kan spara i dessa tider, inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0