Vi tänker sällan på vad vi har.......

Vi tänker sällan på det vi har utan oftast på det vi inte har. Visst är det lätt att vilja ha en massa saker som andra har, ibland blir man ju lite avundsjuk och undrar hur vissa har råd med allt. Alla har väl sagt till sig själv om jag skulle vinna en massa pengar skulle jag köpa..... resa till..... osv. Vi som har haft ungdomar har väl alla hört
 " men mamma alla andra har ju den jackan osv," och så köpte man jackan för att de också skulle ha innejackan. Med facit i hand var det inte många som hade jackan. Många gånger har jag sagt att man kan inte få allt här i världen men visst skulle det vara kul om man kunde köpa och göra vad man ville. Men tillbaka till verklighetan, jag har det faktiskt bra. Tänk på vad jag har, en underbar familj, fina släktingar/vänner, hus, bil, mat på bordet, jobb, trädgård, kläder och är frisk. Det var inte så svårt att vända på att vilja ha till vad jag har. Prova själv.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Jag håller med dig till 100%!

2009-12-19 @ 01:56:13
URL: http://Jannicebech.blogspot.com
Postat av: MAMMA

Min kära lilla tös, du är så klok och förståndig.

Men det är inte så lätt alla gånger, men ibland måste man säga nej fast man vill säga ja och tvärtom. Det är svårt! Äskar dej

mamma

2009-12-19 @ 15:29:02
Postat av: Therése

Tack Milo,



jag behövde verkligen de orden nu!

2009-12-19 @ 17:15:39
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Vilka ord Tessan?

2009-12-20 @ 19:14:03
Postat av: Therése

Att man ska se det man har och inte tänka så mycket på det man saknar.

Tänk positivt!

2009-12-24 @ 23:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0