Att tillhöra olika grupper

Hur många olika grupper kan man tillhöra? Vi går igenom många olika grupper- barnaktiviteter - familjen, klassen, kamratgruppen, föreningsgrupper och så arbetsgruppen. Senare blir det väl någon form av pensionärsgrupp, kanske, om man får vara frisk. Visst är det konstigt med alla dessa grupper, att man inte kommer mer i konflikter än vad man gör. Fast det är kanske inte så konstigt, man söker sig väl till den grupp som man känner för, och passar in i. Jag skulle nog inte passa in i en balettgrupp eller i en språkgrupp, jag väljer själv mina grupper och där har man ju likvärdiga åsikter för det mesta. Ingen är väl med i en grupp som man inte trivs i eller kan påverka. Man har minst 4 alternativ i en grupp....
1. att anpassa sig
2. att försöka göra förändringar
3. att bara hänga med
4. att lämna gruppen
Jag tillhör nog alternativ 2, men hur långt kan man gå med att kompromissa utan att förlora sig själv?
Vilket alternativ är du?


Kommentarer
Postat av: Pernilla Wandås

Jag är helt klart en 2a och lyckas jag inte med det är jag en 4a.. sen startar jag en egen grupp med mina regler och åsikter så får dom vara med som vill =) E de inte så det funkar????

2009-11-29 @ 12:45:06
URL: http://wandas.bloggproffsen.se
Postat av: milo

Jo du har så rätt, om du startar en egen grupp så hör av dig, jag går gärna med i den.

2009-11-29 @ 14:28:58
Postat av: Pernilla Wandås

Har länkat din blogg från min nu .. tänkte inte på det innan.. Hoppas det kan ge ngt.. =)

2009-11-29 @ 15:22:24
URL: http://wandas.bloggproffsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0