Att vara nykär

Visst är det något speciellt med att vara nykär, den första pirrande kärleken, hmmmmmmmmmmm. Underbart, men denna känsla försvinner ju och det blir något annat i stället. Då ibörjan när man var nykär som man betedde sig, bredde smörgåsar och fjäskade på alla sätt o vis. Var det någon med mitt kön som släppte någon liten fjärt i närheten av den man var förälskad i. Nej det tror jag inte. Idag efter 23 år så finns det bröd i skafferiet och smör och pålägg i kylskåpet om han är hungrig. Varför har det blivit så? Idag fiser jag om jag behöver och visst gör man sig till i bland. Oftast om det gynnar en själv, eller? Visst var kännslan härlig från förr och idag är det något annat, det går inte att jämföra. Man har helt enkelt växt ihop och sedan förändras man ju genom åren och det gör man också ihop. Man känner den andre så väl, tyvärr är det inte mycket som man inte vet om honom. Spänningen har försvunnit, jag vet vad han tycker och tänker och vise värsa. Tragiskt eller skönt, jag kan inte välja. Ibland när man ser på nyförälskade par kan jag bli lite avundsjuk, det ser mysigt ut eller hur? Skulle man sedan hålla handen eller pussas så barnen ser det så är det så pinsamt, de tror att kärleken dör efter 25. Sex har inte ens föräldrar säger min dotter, alla andra kan ha det men inte hennes föräldrar. Jag frågade Jenny om hon trodde mormor och farmor älskade ibland, då skrek hon rätt ut - sluta mamma jag mår illa! Det gick inte att diskutera detta ämne mer. Min son har samma inställning som hans syster. Vad tror ni,  tro man att ens föräldrar har slutat med att älska?

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej håller med dig helt,yngsta dottern svimmar nästan bara jag nämner ordet sex (inte om de gäller henne för det är ju privat)..Tur att kärleken blir lite lungnare med åren annars skulle man se ut som ett snöre.Men visst kan man bli lite avundsjuk när man ser nyförälskade par.....

2009-11-30 @ 17:50:24
Postat av: milo

Skönt Annika då är jag inte ensam om detta tunga ämne. kram Milo

2009-11-30 @ 18:47:10
Postat av: Therése

Alltså... jag måste berätta. Jag var hos dagmamma när jag var liten. Jag tror jag var en sådär 6-7 år när två år äldre Lotta lärde mig ett spännande ord... knulla. Hon förklarade självklart också ordets sanna betydelse. Sen avslöjade hon att min mamma och pappa hade gjort detta med varandra!

-NEHEJ DET HAR DOM INTE ALLS!!!! tyckte jag. Men väl upplysta Lotta satte mig på plats poch talade om jo då, annars hade inte du och din lillebror funnits!

Sicken jävla sexualkunskapslektion va?

det som sen hände var att samma dag vid middage, kände undertecknad någon oförklarlig lust att dela med sig ev denna nyförvärvda kunskap. Ellar, lust och lust... det var nog mer ett tvångsmässigt behöv av nåt slag. Så mitt i makaronerna (jag minns än idag att det var makaroner) brister det för mig och jag säger högt och tydligt att:

-Ni två har knullat annars hade inte jag funnits!

I samma sekund som min mun började röra på sig och ord började komma ut ur den, ängrade jag mig. Men det var försent. Mina föräldrar stirrade gapande på varandra ett par sekunder och började sedan gapskratta. Jag kan ännu känna hur skammen värmde mina blossande kinder.

Hur resten av middagen avlöpte jag jag inget som helst minne av. det ligger bortträngt i nån avlägsen och svåråtkomlig del av hjärnan.

Så, tja, jag är ju själv över 30 år och har ju lärt mig att man inte slutar har sex bara för att man blir äldre, men se att diskutera det med mina föräldrar slutade jag efter en middag med makaroner för länge länge sedan...

2009-11-30 @ 21:04:38
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Therése

Ber om ursäkt för alla stavfelen, men jag tyade inte korr-läsa...

2009-11-30 @ 21:06:08
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Med eller utan stavfel, gör inget Tessan. Kul att du berättade pinsamma historia.

2009-11-30 @ 21:27:16
Postat av: Jannice

Haha, jag skrattar direkt när jag läser detta inlägget. Jag får upp bilden i huvudet när vi satt vid matbordet för någon vecka sen och vi diskuterade detta ämnet. Ser både Jenny och Antons minner i huvudet! Men ska jag vara ärlig, varför skulle det försvinna vid 25-års ålder bara för man har fått barn och bildat familj? Men jag själv kan inte tänka mig mina föräldrar ha sex, även fast jag är 100% säker på det.

2009-12-01 @ 18:15:33
Postat av: milo

Jannice deras miner kan man inte glömma, jag håller med dig man blir full av skratt bara man tänker på det.........

2009-12-01 @ 21:33:15
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annica Bech

Min härliga unge Jannice.

HON VET att vi har sex, vi fick skäll av henne för det hördes.

Men Anton och Jannice kom hem sent en fredag natt när vi trodde vi var själva, vi hade ingen aning om att de var hemma. De skall vara glada över att vi älskar och älskar varandra efter nästan 30 år tillsammans (träffades 1980.)

Men det är väl för nära, mamma och pappa vilken mardröm.



Ha ,ha,ha

Kramiz Milo

2009-12-02 @ 12:06:07
Postat av: Jannice

Ja det är lite för nära som du säger mamma, men nu pratar vi inte mer om det!

2009-12-02 @ 13:46:53
Postat av: milo

Ha, ha , detta var ett hett ämne. KUL

2009-12-02 @ 16:06:00
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annica bech

Ha,ha,ha,

2009-12-02 @ 18:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0