Lust till sex

Sexualiteten är en gåva som vi kan ha glädje och njuta av. Sex är inte lika med kärlek, utan bara ett redsakp. Hade min man sett denna meningen hade han sagt att dett redskapet snart rostar, ha,ha. Lusten och orken till just sex går i olika vågor genom livet. All denna anspelning i tv och massmedia på sex gör så att det nästan blir fixering, måste vi alltid ha lust, måste båda alltid bli tillfredställda och helst samtidigt och på så många olkia sätt. Ibland ser det ut som om man skulle behöva vara elitgymnast för att utföra all denna tillfredställelse. Sedan är det ju viktigt att vi har det bra på det känslomässiga planet, annars funkar inget. Det måste finnas kärlek, passion, ömhet, tillhörighet och närhet. Vi kvinnor vill nog ha lika mycket sex som männen fast vi kan byta bort några gånger mot ömhet och romantik. Men för mig funkar det inte med sex om inte det nadra i tillvaron är ok, är allt kaos tänker väl inte jag på sex. Män tänker nog inte så, utan går igång på allt, synintryck och kramar. Har ni hör en man säga nej till sex på grund av trötthet? Aldrig. Män och kvinnor har ofta olika uppfattning om när förspelet börjar. Han tyckaer kanske att förspelet börjar när man kysser varandra 15 minuter före samlaget, hon tycker kanske förspelet börjar när han 15 timmar innan serverar frukost på sängen.  Män liknar glödlampor, de tänder snabbt och slocknar lika snabbt. Kvinnor är mer som strykjärn, de behöver längre tid innan det blir riktigt hett, men sedan håller värmen desto längre, eller hur? Jag vill att sex och kärlek hör ihop, bara sex är inget för mig. Vilket trevligt ämne jag skriver om, lite TABU.

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag gillar din liknelse mellan män och glödlampor. Då funderar jag i dessa miljömedvetna tider och seset blir lidande när vi byter från glödlampor till lågenergi...

2009-11-24 @ 16:59:13
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Med lågenergi så går det kanske inte så fort, det kanske blir drygt, inte vet jag, vad tror du Tessan.

2009-11-24 @ 17:42:40
Postat av: Zara

Kunde inte ha skrivit de bättre själv!

2009-11-24 @ 19:48:12
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Therése

He he, vi får väl offra oss Ladies, allt för miljön ;)

2009-11-24 @ 22:35:54
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Sara Li

:-)

2009-11-25 @ 09:07:32
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: lotta

Det är super sant, bra skrivet, du skulle nog omskolat dig.

2009-11-25 @ 19:30:23
Postat av: Pernilla Wandås

ja här ser du .. här hittade jag ett samtalsämne där det var många komentarer på .. Du ser ju vad folk är intresserade av hehe Älska mer så blir vi fler....KRAM

2009-11-29 @ 12:52:43
URL: http://wandas.bloggproffsen.se
Postat av: milo

Kan man inte bara öva utan att det blir barn Pilla?

2009-11-29 @ 14:27:29
Postat av: Pernilla Wandås

jo de e klart!!! Det är det ända som görs här.. om det görs..ÖVA hehe

2009-11-30 @ 13:18:54
URL: http://wandas.bloggproffsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0