Förlänga mitt liv...

1.RÖR DIG NATURLIGT. Vem har tid eller ork att springa på gym, inte jag. Jag rör på mig alldeles för lite för tillfället. Det är så lätt att ta bilen och det går ju så fort. Nu är det tid för träsgården och då rör man på sig lite. Jag vet att man ska ta sig i kragen och det är inte svårt att ut och gå eller cykla, men,men.
2.ÄT DIG NÄSTAN MÄTT. Lätt att säga, det sista är ju så gott. Godis och snacks slinker gärna ner på kvällen, kanske som belöning. En kaka då och då höjer blodsockert o ger energi för stunden,ja,ja.
3.SATSA PÅ FULLKORN. I vissa matvaror är det helt ok, men inte i pasta, det smakar kofta. Nätter är okey. Mindre kött för min del skulle det funka, men han jag är gift med tycker att det ska vara kött och potatis o gärna gräddsås till.
4.MAX TVÅ GLAS RÖTT. Inget för mig, efter det första glaset somnar jag.
5. HA LÅNGSIKTIGA MÅL. Det funkar inte för mig, allt ska händra på en gång och helst vara kart efter tanken. Då nästa projekt kan få fritt spelrum. Ja jag vet att det inte funkar så, men jag vill ju så mycket på en gång.
6.SÄNK TEMPOT. Svårt när man vill ha många bollar i luften, jag har faktiskt tänkt och gjort vissa ändringar på detta område. Jag vill fortfarande, men tanken kan stanna här och då gör jag tanken till  en dröm. Har nog insett att åldern tar ut sin rätt, hinner inte lika mycket som förr.
7.VAR ANDLIG. Det är inte så lätt när jag inte tror på han där uppe. Skulle han finnas så skulle jorden se mycket bättre ut. All ondska, alla sjukdomar, alla krig och allt annat elände skulle inte finnas. Ser inte att jag tror på något annat heller som skulle kallas andligt.
8.PRIORITERA RELATIONER. Det har jag gjort, jag har sorterat bort släkt och vissa vänner. Jag umgås och träffar de människor som jag trivs med.
9.LIKA LEKER BÄST. Det är nog rätt, men ska vi inte vara olika. Jag vill att de jag trivs med ska vara lite olik mig, det behöver jag. Jag vill byta erfarenhet med andra personligheter eller träffa på andra värderingar.


LITE SVAR PÅ PÅSTÅENDEN, som kommer från mitt hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0