Kepsar och mössor

Jag hatar dessa huvudbonader som kan uppfattas som påklistrade, går de inte att ta av inomhus? Vissa av dagens ungdomar har inte vett och etikett, de vet inte när den ska vara på eller av. Min son får höra dagligen att han ska ta av sig kespen inomhus, då svarar han att frissan inte är OKEY. Nej det tro fasen, den kan inte vara okey med en keps på alltid. Jag har hört argument som att måste de ta av kepsen kan deras självkänsla rubbas, va? Det är väl inte kläderna som gör människan och inte kepsen heller.

När jag växte upp var det ett annat mode, ingen hade mössa eller keps. Vi gick barhuvade trots -18 grader, då var det coolt att vara utan. Visst blev man förkyld på grund av att man inte tog på sig mössa eller keps. Tiderna förändras och väl är kanske det. De fåtal som använde huvudbonad skulle aldrig ha den på inomhus för så uppfostrades vi.Vad säger ni, keps eller inte keps?

Kommentarer
Postat av: Ingrid L

Keps på ute, keps av inne.

Jag är uppvuxen med en pappa som alltid hade keps, du vet den där rutiga som speciellt äldre hade och så var det lite tunnare enfärgad på sommaren och den åkte på hatthyllan så fort han kom innanför dörrarna var han än var.

2010-04-17 @ 09:31:06
Postat av: Zara

Keps och mössa vid matbordet av!

Annars stör det inte mig så mycket faktiskt.

Kram

2010-04-17 @ 13:11:13
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Birgitta S

mössor och kepsar på ute, av inne, dessutom kan inte självkänslan sitta i en keps, löjligt, den finns ju inom en och åker inte av med kepsen, kram

2010-04-17 @ 17:46:22
Postat av: Sara Li

Jag tycker inte det spelar någon roll faktiskt... om vi tjejer har en bad hair day får ju vi ha scarfs på oss både ute och inne om vi vill utan att någon säger något... Inte för att jag skulle vilja ha scarfs om huvet men ändå... :-)

2010-04-17 @ 18:44:18
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: milo

Olika generationer tycker olika och så ska det vara.

2010-04-17 @ 23:22:55
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag tycker definitivt att hattar/kepsar/mössor skall vara av inomhus. Är kanske gammeldags av mig men jag tycker det är ett ytterplagg. Jag tillåter inte jackor vid bordet eller ytterskjor i vardagsrummet heller. Och som Du säger Milo, tror fanken att fisyren ser trist ut om man går med en keps fasttryckt på huvudet hela tiden. Ge pågen en kam och säg åt honom att ta av kepsen ;)

2010-04-18 @ 01:34:23
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra rutit tösen min! Kepsen är ett utomhusplagg och skall inte vara på inne. Vadå frissan inte OK, varför? Finns det för mycket som trivs i det varma inpackade håret kanske? Mamma

2010-04-18 @ 17:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0