Löss och loppor

Löss och loppor, bara ordet gör att det kliar i hela kroppen. Visst har det med jämna mellanrum ploppat upp lappar i skolan om hårlöss, men det har aldrig drabbat mig eller min familj. Men att två ord kan få det att klia på hela kroppen är väl konstigt. Läste att det var vanligare och vanligare med vägglöss i dagens samhälle? Va, vad kommer de ifrån. Saneringsfirmor får anställa fler personal för att hinna med. Hjälp nu kliar det igen. Ett saneringsföretag gick ut och sade att man ska lusgranska soffor och kläder man köper på blocket. Man ska vara uppmärksam och kontrollera allt från soffor, kläder, sängar och barnvagnar. Man ska se efter i sömmarna efter spillning, små mörka fläckar av smält blod, usch. Nu kliar det igen, vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Therése

Visst är det äckligt. Och man ju inte göra nåt direkt för att skydda sig mot odjuren heller. Det har ju inte med hygien att göra idag. De små kräken trivs ju minst lika bra i schampodoftande kalufser.

Jag har läst nånstans att vi plocar med oss mycket ohyra fån semestrar. Vägglöss och liknande kommer med hem i resväskorna efter semestern. Jag får panik bara jag tänker på det. Så jäkla läbbigt alltså. Jag kan mycket väl köpa möbler begagnat, men bara hårda möbler utan tyg. Skulle aldrig köpa en mjuk soffa/fåtölj eller liknande, just av rädsla för löss.

Jag säger som Bella: PI KATTEN SÅ ÄCKLIGT!

2010-04-18 @ 14:50:17
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Örk!!!



Men jag har hört att det är de som är alldeles för renliga av sig som får löss så lite skit i hörnen är nog bara nyttigt om man vill slippa dem...

2010-04-18 @ 17:45:42
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fy va de kliar,kli,kli,kli.

2010-04-18 @ 19:26:29
Postat av: Camilla

Fy va de kliar,kli,kli,kli.

2010-04-18 @ 19:27:52
Postat av: milo

Visst kliar det bara man läser om det, kli,kli,kli

2010-04-22 @ 09:49:34
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0