Sjukstugan

Det har inte varit någon trevlig Påsk, i lördags åkte Lasse själv på festligheter och Jenny o jag låg sjuka. Idag känns det lite bättre, jag orkar göra lite saker. Nu ska jag berätta om min dotter Jenny och hennes bihålsinflamation. Igår hade hon läst på internet att man kunde koka upp vatten och lägga tigerbalsam i och sedan ta en handduk över huvudet och göra inandningar av ångerna. Tro mig det var verkligen ånger, hon brände alla sina näshår och hoppade runt i köket som en galning. Jag sa till henne att sänka värmen så det inte vrål kokade. Hon gjorde ett nytt försök, och tror ni inte hon slog huvudet i fläkten så hon höll på att tuppa av. Inte nog med att hon är sjuk hon är mycket klantig också, inte konstigt att hon vill vara hemma hos mamma och vara sjuk....

Kommentarer
Postat av: jenny

Kul att man kan roa nån, jag har iaf inte varit speciellt road av varken sjukdomar eller klantigheter ;)

2010-04-05 @ 20:34:41
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Men kära nån... grejen är väl att vattnet ska vara varmt, men när det har kokat upp kan man ju sätta grytan på bordet och så kan man sätta sig på en stol och luta huvudet över grytan. Inte ska man stå över spisen och göra det när vattnet stormkokar!!!



Tur att det inte blev brännskador också ovanpå allt annat...



Hoppas du mår bättre nu Milo, ja Jenny också förstås.

2010-04-06 @ 08:16:41
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0