Solen lyser, hm,hm

Solen skiner och humöret är på topp, det är så mycket lättare att stiga upp när solen skiner. Idag ska jag vara extra mormor ett par timmar till twinsen och min älskling. Att dessa tre liven kan liva upp tillvaron är skönt, alla leende och alla sköna kramar och pussar, helt gratis, är härligt. Man ger allt ett par timmar och sedna lämnar man tillbaka barnen trötta, smutsiga till deras föräldrar, vilken känsla. Jag inser nu hur det kommer att bli när tiden är inne för att bli mormor eller farmor, man kan plocka ut det godaste och det härligaste och sedan lämnar man över huvudansvaret till berörda föräldrar. Gött, för man har ju inte glömt hur det var att vara småbarnsförälder.  Därför är känslan extra härlig när man tar vara på dessa timmar med att vara extra mormor, jag ger lite av min tid och får mycket tillbaka. Vi kanske kan gå en runda till lekparken och rasta av älsklingen och som alltid när vi är där leka affär, om twinsen har sov tid? Nu ska jag ta en runda med dammsugaren så de två små golvmopparna slipper få dammråtter på sina kläder. Ta vara på vädret idag vi hörs.

Kommentarer
Postat av: Annika

Jag är så glad o tacksam att Zara o barnen har en extra mormor..kram

2010-04-28 @ 07:57:53
Postat av: milo

Jag är så tacksam att jag får vara extra mormor ibland. Synd att du bor så långt iväg Annika, ibland saknar vi dig också.

2010-04-28 @ 21:35:07
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0