Vad gör du när du kokar av ilska?

Hur ska man hantera ilska, finns det någon norm, nej naturligtvis inte. När jag blir arg så märks det, jag höjer rösten och säger ifrån. Blir jag riktigt arg och sårad och missförstådd då blir det en klump i halsen och ibland kommer tårarna istället för ord. Då får det ta ett tag innan jag kan prata igen, som tur är händer det inte ofta.
De flesta gånger räcker det med att spotta och fräsa. Vid de tillfälle som tårarna kommit känner man sig extra svag, varför undrar jag. Det är ju så inne att visa sina känslor idag.

Jag pratade med en vännina om hur hon gör, går ut och går med hunden. Aj det tar för lång tid att köpa en hund som man bara ska använda för detta tillfälle. Någon sticker ut och går eller springer, vad hjälper det? Ilskan måste jag prata ur mig annars går det inte över. Att vara arg på någon som bara rycker på axlarna och inte vill närvara när jag är arg, är det värsta som finns. Det blir bara mer brännsle för ilskan hos mig. Sen finns det de människorna som alltid sticker huvudet i sanden och inte vågar reda ut ilskan eller agritionen. Jag skulle spricka om jag inte fick öppna ventilen då och då. Det finns tusen sätt att hantera sin ilska, hur gör du?

Kommentarer
Postat av: Jannice

Jag själv gör som du. Blir jag riktigt arg så måste jag reda ut saken på direkten annars blir det som du säger att man blir ännu mer frustrerad och arg så tillslut vet man inte vad man ska ta sig till.

Det är lika bra att reda ut saken direkt än att rymma från sina problem och låtsas som de aldrig hänt.

2010-04-20 @ 07:09:18
URL: http://jannicebech.blogspot.com
Postat av: Sara Li

Jag blir väl egentligen inte riktigt arg, går mest och surar tycker jag. Och det är verkligen inte bra. Jag bara känner att om jag blir arg så blir den jag blir arg på, arg på mig också... Är väl lite konflikträdd kan jag tro.



Men OM jag nu blir arg, så vill jag helst först gå undan för mig själv och lugna ner mig så att jag inte säger någonting till den jag är arg på som jag ångrar efteråt. Istället försöker jag lugna ner mig och när jag gjort det, funderar jag ut vad jag ska säga och försöker sedan säga det till den jag var arg på.



Eller så smäller jag med dörrar eller saker... fast det löser ju ingenting.

2010-04-20 @ 08:43:50
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Camilla

När jag blir arg så tömmer jag mitt ordförråd av svordomar, o riktigt arg då flödar tårarna.O jag kan mycke väl säga både de ena o de andra utan att veta om det efteråt o gud nåde den el de grejer som står ivägen(de händer som tur e väldigt sällan).De ska mycke till som sagt innan jag blir arg.Sen tror jag inte att man e så svag när tårarna kommer,de måste ju koka över nånstans, eller?

2010-04-20 @ 21:38:19
Postat av: Annica Bech

Tja Jannice måste vara min dotter ha ha.

Jag blixtrar till ordentligt, och blir arg.

Är det integritetskränkande blir jag ofta ledsen också, det är att gå över alla gränser anser jag.

Det handlar oftast inte om att få rätt utan hitta en balans, ge och ta. Gör du detta för mig så gör jag detta för dig osv.

Åsikter har vi lika många som det finns människor på jorden, och man måste kunna köpa en annan människas åsikt utan att bli irriterad och arg.

Det är just det som gör varje människa unik.

Kram Annica

2010-04-22 @ 16:40:22
Postat av: milo

Vad olika vi reagerar och tur e väl det. Bästa sättet är givet vis att inte bli ilsken. Inte lätt alla gånger.....

2010-04-22 @ 17:52:21
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Sv; javisst, praktiskt utan väggar och golv och sånt ! :) ni får kommma upp och titta på eländet och fika eller nåt nån helg !



hade en hemsk morgon häromdagen, stackars peter får stå ut med mkt. jag är värdelös på att kontrollera mitt humör !!!

2010-04-22 @ 20:31:37
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0