vad ska man prioritera bort?

Just nu ligger jag farligt nära gränsen på att rasa samman, mitt chefsjobb med inköp, matsedlar, budget i BALANS, personal, kurser, lön/las/semester/tjänsledighet, sjuk/friskanmälan, utbildningar och allt som ska klaffa. Då glömde jag all dokumentation och uppföljning/utvärdering. Jag tycker om mitt jobb fast ibland skulle man vilja ha ett lugnare tempo.

Jag har nog 10-20 timmar idellt i fotbollsklubben, ordförande och just nu denna månaden kassör( med löner, arbetgivaravgifter och skatter), möten av alla slag, tränare för mixlaget tis 17,30-18,30, sammankallande i fotbollssektionen, håller i många trådar till A-laget som lotteri, tvätt, tillsätta folk på våra hemma matcher, aktiviteter som drar in pengar, försäljning, övergångar, styra upp arbetsektionen och se till att ekonomin går ihop.Hm.hm. Jag får hjälp om jag frågar av medlemmar och styrelsen.

Sen är jag gift och har två barn eller ungdomar, hus, trädgård, kor, och en bil som ska skötas. I hushållet har jag ansvar för trädgården ej klippa gräset, handla, städa, laga mat/baka och tvätta. Fixa och trixa så att tiden räcker till. Försöka hjälpa man och barn och de hjälper tillbaka, med mycket tjat och hot. Umgänget har vi snart tappat för jag har ingen ork, när jag skriver ner min vardag så här är det inte konstigt att tiden inte räcker till. Skulle den räcka till så vill jag bara sova.

Nu till saken, för att må bra måste jag prioritera min tid, säger de som vet, vad ska jag välja bort? Jag vill ju så mycket, fast inte på bekostnaden att bli sjuk. Visst är det lätt att prioritera bort sig själv, jag blir så arg på mig själv. Prioritering två blir tvätt och städ och vad händer då, jo då kommer ångesten och det dåliga samvetet. Fan vad trött jag är på allt just nu. Snälla ge mig råd, eller berätta hur ni prioriterar?

Kommentarer
Postat av: Pillan

Hej Gumman när jag läser detta blir jag mörkrädd... fy fasen vad du jobbar ... med allt... Börja med att ring ngn som kan sköta hemmet... rotavdrag du vet... så kan du ju slippa det åtminstone..Kram och lite energi här till dig genom bloggen.../Pillan

2010-04-22 @ 15:56:07
URL: http://wandas.bloggproffs.se
Postat av: Annica Bech

Du måste delegera både hemma och i klubben.

Det är jätteviktigt, annars tappar du slut fotfästet och glömmer bort det viktigaste i livet dina nära och kära.Ensam är inte stark, saker och ting ramlar inte för att du inte gör det.

Jannice, Jenny och Anton be dom hjälpa dig, Jannice kan städa , tvätta och laga mat. Anton kan fixa med bilen, och Korna. Jenny kan garanterat också städa ,laga mat, tvätta osv.

Lasse har ju sin skada men laga mat kan han nog plocka i ordning odyl.



Bestäm en dag i veckan som är din och då gör du precis vad du vill, köra till en kompis,slappa framför tv, få allting serverat och njut. Det är din rätt att kunna få detta av din familj så som du jobbar fram en hjärtinfarkt Huuu Milo nu räcker det.



Herregud kvinna du måste ju kunna pusta ut i bland snacka skit hos en kompis och bara vara.

2010-04-22 @ 16:31:24
Postat av: Leena Svensson

Kalla kårar längs min ryggrad när jag läser ditt senaste inlägg.



Du måste fråga dig själv vad som är viktigast, du eller allt det du gör?



Hade jag vetat om det för fyra år sedan så hade jag inte varit sjuk i utbrändhet idag. Sen vet jag att det spelar ingen roll vad jag säger till dig för du lyssnar nog inte ändå, det gjorde inte jag.



Men en sak kan jag säga dig att det är inte VÄRT det.



Kram Leena :)

2010-04-22 @ 19:38:55
Postat av: Birgitta S

du har fått så kloka kommentarer så jag håller bara med , DU ÄR DEN VIKTIGASTE TA VARA PÅ DIG, du kan inte fortsätta så då stressar du slut på dig, vad du ska prioritera bort kan bara du bestämma, du måste försöka hitta en balans och lära dig att be andra om hjälp, vi har bara ett liv det går inte i repris, kram

2010-04-22 @ 21:49:06
Postat av: Jenny

Nu tänker jag va lite viktig petter här morsan, du har vetat vad du gett dig in på och jag varnade dig om att de blir mycket jobb som ordförande i en klubb som inte är direkt hjälpsam utan hot o tjat.



Men för de ska du inte jobba ihjäl dig, du gör ett utmärkt jobb både i hemmet, klubben och på arbetet de vet jag om. Vi försöker alla hjälpas åt i den mån vi kan... Lite skit i en hörna har ingen dött av, och att tyda av dina äldre inlägg och kommentarer är de tydligen bättre o ha lite skit i hörnen för då trivs inte lössen ;) tänk på de nästa gång du slavar med dammsugaren.

2010-04-22 @ 22:47:09
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tösen min! Såhär kan du inte ha det! Inte konstigt att du alltid är trött och att du inte blir av med din förkylning. Ta dej en heldag! Jag bjuder på en massage, beställ tid, det har du förtjänat. Ja så läste jag ju kommentarerna. Jenny tar priset!!! Nu blir hon väl arg på mej igen, men Jenny lilla du får väl något tillbaka för all hjälp du ställer upp med. Sen måste du nog se till att delegera i idrottsföreningen trots allt, vem hjälper du när du går i väggen? Tänk på att det är du som är viktig, vad skulle vi andra vara annars. Du måste tänka på dej själv. Borja leta efter en resa i oktober-november!!!! 1000000000 kramar från mamma

2010-04-24 @ 00:08:47
Postat av: milo

Ja ja ja, jag vet om alla era kloka ord och inser faran. Det hjälpte faktiskt lite att få skriva ner allt och då var det lättare att se att så här kan man inte ha det. Jag ska sortera bort mycket från och med måndag, jag lovar.kram o tack för att ni bryr er.

2010-04-24 @ 08:06:31
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej nu var det ett tag sen jag var inne på din blogg..Jag har heller inte sagt nej förut utan bara stressat på.Men som du nog vet åkte jag på en tia i sommras o efter det säger jag nej,det var en varning nu har jag förhoppnings vis lärt mig..Så försök att lära dig att säga nej lite mer ..kram

2010-04-28 @ 07:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0