Att ge pengar och makt till..............

Att ge pengar ochh makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar, alltså lika illa. Nu är det snart val och pajkastningen är i full gång, det ena partiet efter det andra ska glänsa. Jag kommer att rösta rött och det gör jag med vedmod i hjärtat, men av två onda ting får man svälja. Jag stöder inte de rödas invandrar politik, jag är inte rasist, men jag tycker att de som kommer hit ska få jobb och bostad. Finns det inte till oss svenskar så får vi säga nej vid tullen och skicka hem flyktingar några år framåt. Att vi måste byta regering ser jag som ett måste, alla besparingar av barn och gamla, alla dessa utförsäkringar av sjuka. Visst ska man kontrollera vissa sjukskrivningar i sömmarna, det finns rötägg inom alla kategorier. Om man redan är sjuk och skall tvingas gå till arbetsförmedlingen trots att man inte är friskförklarad ser jag som ett stort problem.

Skulle jag vara egen företagare skulle jag aldrig anställa en människa som inte är frisk, skulle du? Tycker också att barnomsorg och skola  och vården är under ribban för svensk standar, vad tycker du? Var har vårt välfärdssamhälle tagit vägen? Är detta vi lever i nu välfärd? Man skulle starta ett eget parti och plocka alla godbitar från de andra partierna. I fall socialdemokraterna får makten hoppas jag att inom sveriges gränser måste det väl finnas någon annan än Mona S? Vem har förtroende för henne, inte jag. Svart städhjälp, obetalda räkningar och tobleroneskandalen säger väl det mesta. Nej rösta på mitt parti, undra vad det ska heta, hm,hm? Kanske ta från de rika och ge till de fattiga,  Milo Hood Partiet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lovar att rösta på dig,för jag håller helt med..kram

2010-08-31 @ 21:41:05
Postat av: Annika

Det var jag som skrev inlägget namnet försvan

2010-08-31 @ 21:42:28
Postat av: Annika

Det krånglade med mitt inlägg men det var jag som skrev

2010-08-31 @ 21:42:54
Postat av: mamma

Hej min tös. SPI är partiet för dej det ser jag ju.

De gillar inte heller invandrarpolitiken. Kolla deras partiprogram!

Mamma

2010-09-01 @ 22:08:56
Postat av: Anonym

Du har min röst Milo!

2010-09-01 @ 22:22:13
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0