Att koppla av.

Det finns miljoner och åter miljoner sätt att koppla av på sin fritid. Det konstigaste är att det ändras med åren. Om jag ser till mig själv som ung, så kopplade jag av i sängen med musik på hög volym eller låg jag på en filt i trädgården och tittade på olika motiv bland molnen. Idag spelar jag hög musik när jag städar och tycker synd om mig själv, och ligga i gräset bland fästingar gillar jag inte. Var fanns fästingarna på 70 och 80 talet, någon som vet?

Som vuxen med nystartad familj, kopplade jag av med en bra bok eller bakade jag kakor. Läser gör jag än i dag men baka kakor känns oftast som ett tvång. Bakning görs nu bara vid behov, alltså inte ofta. När barnen hade lagt sig på kvällarna kunde jag koppla av med att brodera tavlor eller måla krukor eller sy kläder, det intresset har helt legat av sig i dagsläget. Är det åldern eller är det jag som person som har förändrat mig? Visst är det egendomligt? Jag kunde gå ut i trädgården och plocka ogräs i rabatterna, idag känns det bara som besvär.

Nu i mitten av livet kopplar jag gärna av med en bra fotbollsmatch eller framför datorn, hur kan man blivit så här bekväm?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kopplar av genom att sova ! haha. vad annars ;)

2010-08-11 @ 16:14:48
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0