Campingplatser ber gästerna blåsa....

Vissa onyktra campare kommer inte långt i alla fall inte med bil om man inte blåser i alkolåset till grinden. En av de första campingarna i Sverige som införde detta var Norrvikens camping. Sjukt smart idee tycker jag, tänk om fler skulle våga ta efter. Aftonbladet hade det som en webbfråga och 81% var positiva och kände sig trygga med att blåsa innan avfärd. Tänk er konceptet efter Sweden Rock eller andra stora tillställningar, ingen lämnar området i bil förrän man har blåst i alkolåset. Vad skönt det skulle vara för mig som bilist att veta att alla dessa människor är nyktra på vägen. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Therése

Absolut. Jag har alltid varit av den åsikten att om j gahar rent mjöl i påsen behöver jag inte oroa mig. Jag är för både alkomätare och kameraövervakning!

2010-08-10 @ 11:50:46
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0