Sommarens frukt

Varför har vi bara tillgång till frukt under sommaren i vårt land, ja jag vet, det handlar om vårt väder. Tänk vad vi kan plocka under sommaren, rabarber, jordgubbar, smultron, hallon, blåbär, plommon, äpple och päron. Vilka underbara frukter och de smakar bäst när man plockar dem ute i sin trädgård. Det finns de som odlar exotiska frukter i sina växthus, det gör jag också, men det blir ingen frukt i år. Men hur många saftar och syltar idag? Det är nog inte så många, tyvärr. Många sträcker sig till att göra fruktpaj. Jag skulle vilja kunna ha frukt i trädgården året om. Nu ska jag ge er ett tips, om man får fruktfläckar på kläderna, tex, blåbär så kan man hälla på filmjölk  och låta det torka in. Fläcken försvinner sedan i tvätten. Har du några andra knep för att få bort fläckar av frukt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0