sms är ett effektivt forum.....bla.bla

Läste en artikel om att skicka sms, det är effektivt, det går snabbt. Jasså, jag upplever det som trögt, istället för att skicka 4 till 6 sms för att få klarhet i vissa saker måste det vara smidigare att lyfta luren och ringa. Det är många ungdommar som är klassade som smsmissbrukare och det är vanligt bland ungdommar att skicka 100 till 200 sms per dag. Va, har de inget jobb eller skola, hur hinner de med det på en dag. Vissa ungdommar har fått träningsvärk eller inflammation i tummarna, hallå? Vi som är lite äldre ser hur det oftast kan uppstå missförstånd med ungdommarnas sms skickande, jag har sett det på nära håll. Om den här trenden fortsätter med sms och att man snackar med varandra på msn och facebook fåller i sig så tror jag att en generation kommer att lida av att inte kunna samtala. Någon som tror som jag?

Kommentarer
Postat av: Annika

Håller med dig, även om jag själv älskar att smsa..Det värsta är alla missförstånd som blir..kram

2010-12-10 @ 12:00:14
Postat av: Carina Mustonen

Håller med dig på ett sätt, men inte på ett annat.

Självklart ska man prata med varandra...både med ungdomarna,sin respektive o sina vänner. Men jobbar man i ett yrke där man pratar med kunder hela dagen,tycker jag det kan vara rätt skönt o bara skicka iväg ett sms ibland...utan o prata...

Ha en skön jul!

Kram

Carina

2010-12-20 @ 19:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0