Vänner

Fick en liten bok av en vän, som heter vänner. Där står många kloka ord, jag ska dela med mig. Här kommer några citat.

En vän är bron till en större värld.
Inga ord behövs, förståelsen finns där ändå.
Håll alltid stigen öppen, mellan dig och din vän. Gå den regelbundet annars växer den igen.
Avstånd finns inte mellan äkta vänner.
Vännerna formar mitt liv.
Man känner sig aldrig ensam.

Här kommer en dikt till min vän.

O, vilken skön känsla - den oförklarligt sköna känslan att få känna sig trygg tillsammans med någon. Att varken behöva väga sina tankar eller mäta sina ord - bara låta dem fritt flöda fram som agnar och vete tillsammans.
Och veta att en pålitlig hand skall ta emot och noggrant sålla dem, behålla det som är värt att behålla och sedan med en vänlig pust blåsa iväg resten.


Kommentarer
Postat av: Camilla

De va ju en bra bok att du fick.

2010-12-26 @ 17:10:42
Postat av: Sara Li

Kloka ord. :-)

2010-12-27 @ 12:54:30
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0