Vinter är lika med snö......

Egentligen är jag en höstmänniska, jag älskar när det stormar, blåser och viner om knutarna. Prasslet av torkade löv och lukten från våt skog älskar jag. Men som sagt nu är det vinter och snö ute. Har snön kommit ska den ligga kvar och det ska vara ett par minus grader och lite sol, då mår jag bra. Nu börjar det töa ute och det blir vått och slaskigt. Finns det något mer deprimerande än detta gråa kläggiga väder, NEJ. Ska det vara vinter med snö så låt den vara kvar. Tänk om det inte blir en vit jul, fruktansvärt tråkigt i så fall. Många säger att det är bättre utan snö då vägarna är bara, varför då? Kör i god tid så att man inte blir stressad i trafiken när det är snö, så går allt bra. Alltså, snö och minusgrader utan blåst, kan man få önska sig det, hallå, du där uppe hör du mig?

Kommentarer
Postat av: Therése

Håller med. Jag älskar detta vita som vi har just nu. Har inget emot kylan heller eftersom jag har vett att klä mig därefter.

Och det finaste med kråksången är att det är bra att ta tösen en stund på snowracern så somnar hn utan mankemang varenda kväll!

2010-12-20 @ 18:58:14
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0