Att kommentera anonymt är det okey?

Nej absolut inte, och särskilt inte om det är sårande eller kränkande kommentarer. Jag har själv ännu inte upplevt detta men jag ser på andras bloggar, som jag läser. Det är så fult att inte våga stå för sin åsikt, då kan man ge f*n  i att skriva dumma kommentarer. Jag har alltid stått för min åsikt, visst har man fått ta emot mycket kritik för det också, jag har säkert sårat någon på vägen också. Men jag har i så fall bett om ursäkt och förklarat hur jag menat, oftast är det ju så med missförstånd att man inte lyssnat på varandra till 100 % och sedan blir det som det blir.

Jag försöker vara ärlig mot mig själv och mot andra. Frågar man mig om något får man vara beredd på ett ärligt svar. Jag hycklar inte och säger att tröjan eller håret är snyggt om jag inte tycker det. Det är nog därför jag inte blir tillfrågad om att följa med och vara smakråd, vilket jag tycker är skönt. Jag vill inte själv ha falska svar varför då ge bort sådana svar. I vissa situationer måste man få vara anonym då det gäller att skydda sig eller någon annan, då är det okey. Att vara anonym med en åsikt som skadar den andre är inte okey. Vad tycker ni, skulle det var kul att få ett brev i brevlådan med information om vad någon tycker om dig, och inte veta vem som skrivit det. Samma sak i cybervärlden, ingen ska kommentera om man inte står för det. Kommentera gör man för att man håller med om inlägget , för att man vill stötta eller puffa på, visa att man förstår och bryr sig, ja det finns flera orsaker. Vad tycker ni är det ok att vara anonym???????????

Kommentarer
Postat av: Annika

Nej det är verkligen inte ok att vara anonym.Vågar man inte stå för det man tycker kan man knipa igen tycker jag..kram

2010-02-12 @ 19:11:20
Postat av: Birgitta S

Det är absolut inte ok att vara anonym speciellt inte om det är synpunkter på någon person, jag tycker det hade varit toppen att ha dej med som smakråd när jag köper kläder, är man inte ärlig har man ju inte nytta av att ha ett smakråd med sej, krya på dej, kra

2010-02-12 @ 20:32:22
Postat av: Jannice

Jag håller med Annika! JAg har ju själv blivit påhoppad utav de som kommenterar anonymt, tycker det är så fegt att inte stå för vad man tycker och framförallt välja att vara anonym och skriva sitt namn. Nej så fruktansvärt tramsigt tycker jag!

2010-02-13 @ 11:55:24
URL: http://jannicebech.blogspot.com
Postat av: milo

Det är så fegt att göra personliga påhopp och sedan inte våga stå för dem...............

2010-02-14 @ 09:54:24
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Jag håller verkligen med dig. Jag kan inte förstå vad man vinner på att sitta anonym, gömd bakom en dataskärm, och vara elak mot andra människor. Du vet ju att jag råkat ut för detta själv. Jag har blivit påhoppad själv, men också råkat ut för att en anonym feg krake skrivit illa om min döde man i min blogg. Och det är värre, tycker åtminstone jag. för det första är Peter borta, och kan inte försvara sig själv längre. Och för det andra: Om man tycker så illa om en person, varför kan man inte stå för det när personen i fråga lever. Att komma med skitsnack när någon är död....så lågt.



Jag har fått en hel del påhopp i min blogg de två och ett halvt åren jag haft bloggen. Och inte EN ENDA GÅNG har det stått namn, utan varit anonymt. Så det är bara till att konstatera att anonyma skitsnackare är fega jäklar utan ett eget liv. Det är min åsikt.



Hoppas allt är bra.



Kram



Carina

2010-02-16 @ 23:34:32
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Jag håller verkligen med dig. Jag kan inte förstå vad man vinner på att sitta anonym, gömd bakom en dataskärm, och vara elak mot andra människor. Du vet ju att jag råkat ut för detta själv. Jag har blivit påhoppad själv, men också råkat ut för att en anonym feg krake skrivit illa om min döde man i min blogg. Och det är värre, tycker åtminstone jag. för det första är Peter borta, och kan inte försvara sig själv längre. Och för det andra: Om man tycker så illa om en person, varför kan man inte stå för det när personen i fråga lever. Att komma med skitsnack när någon är död....så lågt.



Jag har fått en hel del påhopp i min blogg de två och ett halvt åren jag haft bloggen. Och inte EN ENDA GÅNG har det stått namn, utan varit anonymt. Så det är bara till att konstatera att anonyma skitsnackare är fega jäklar utan ett eget liv. Det är min åsikt.



Hoppas allt är bra.



Kram



Carina

2010-02-16 @ 23:34:39
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Hoppsan, min kommentar kom med två gånger. Inte meningen, Förlåt! :)



Kram igen!



Carina

2010-02-16 @ 23:35:54
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: milo

Bra att du höjer statestiken i kommentarerna Carina, (skoj). Ja jag vet att du fått mycket på din blogg och det är så lågt av människor som inte kan sätta ut sitt namn, då kan man lika gärna skita i att kommentera också. Att vara elak och anonym är inte speciellt modigt. De som gör så här har inte själva något bra liv.

2010-02-17 @ 15:34:44
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0