Blommor och rabatter

Jag älskar detta vinterland, bara för att det har fått ligga snö på vår mark i flera månader. Inget slaskande och plaskande, inga gråa dystra dagar utan det var varit vitt och ljust. Okey det behöver inte komma mer snö, det räcker gått och väl nu. Många längtar till våren och jag är lite kluven här, jag både vill och inte vill ha vår. I alla tidningar finns reportage om lökar och hur vårfint det ska bli i våra rabatter och krukor, hm. Många drömmar har jag om plantering och jag tiittar ut på mitt växhus och ger upp drömmarna för en tid. Men visst blir man sugen på alla nya sorters färger på blommor och växter. I denna kylan kan det vara skönt att sitta vid brasan och drömma om rabatterna och flyga bort i färg och form. Allt har som sagt sin tjusning eller vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag älskar vackra vårrabatter och blomkrukor ocg blomlådor. Men av någon anledning har min förmåga att ta hand om blommor helt bara dött... Fattar inte varför. Nu har jag fått för mig att jag ska odla pelargoner i vår... Fick idén när jag lästa nån heminredningstidning. Kommer såkert gå jättebra. Får väl maila Lasse Anrell och be om tips.

2010-02-21 @ 22:56:00
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: carina.trulsson

visst längtar man till våren,men det är svårt att titta ut på växthuset med all denna snö, man börjar undra när man skall komma ut dit.men lite kli i fingrarna har man,men får se va de blir tid o lust till år.ha det så gött

2010-02-22 @ 09:05:23
Postat av: milo

Kan Lasse Anrell fixa så jag kommer ut till växthuset tror du Tessan? Carina o jag har kli i fingrarna o vill plantera nu.

2010-02-22 @ 15:09:03
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Therése

Milo, just nnu kan han inte, han är i Vancouver och bevakar OS. Annars hade han säkert kommit direkt ;)

2010-02-22 @ 19:14:48
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0