Gnälliga pensionärer

Alla är inte gnälliga börjar jag med att skriva, men här kommer en insändare som retade upp mig. Det var en pensionär på ett äldreboende som tyckte att personalen som visade omtanke och som rörde vid de äldre skulle sluta med det. En klapp på kinden eller en kram betydde inget för pensionären. Så upplever kanske inte alla gamla och ensamma pensionäre det. Gnällspiken tyckte det var falskt att bry sig om de gamla på arbetstid det var inte äkta då. Inte äkta på grund av att den anställde hade betalt och då var det inte äkta. Jag tror att en gamal visst uppskattar en kram, klapp på kinden eller ett uppmuntrande ord fast personalen har lön. Gnällspikens insändare tycker jag är patetisk, rent ut sagt löjlig. Hur skulle inte denna gnällspik, gnällt om den inte fått någon uppmärksamhet. Jag lider med personalen som ska behöva läsa sådana här insändare.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nu var de länge sedan du skrev, Uppdatera !!!

2010-02-20 @ 22:06:17
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0