Ju längre du sover...................

Jag hitttade ett ordspråk som jag skulle hittat för flera år sedan, då hade jag använt det flitigt kan jag lova. Ordspråket lyder " Ju längre du sover , ju kortare blir livet. Det skulle jag använt varje helg när mina ungdomar kom upp på eftermiddagen. Jag kan använda det i dagsläget också, fast inte lika ofta. Visst är det en härlig känsla att få sova ut när det är helg, vakna och kroppen spritter av energi. Men dessa ungdomar som sover bort halva dygnet spritter inte av energi när de kommer upp. De är sura, tvära och deras rörelsemönster liknar en zombies. Om jag sover för många timmar kommer min huvudvärk som ett brev på posten. Jag vet att man behöver vissa timmars sömn per dygn, men det är så olika från person till person. Min yngsta kan sova på eftermiddagen efter skolan och sedan ändå sova på natten. Då det är helg kan han sova länge och ändå ta flera tupplurar och som sagt han går som en Zombie. Det är som om deras hjärna inte vaknar till riktigt, det tar lång tid för dem att svara på den enklaste frågan, om man får något svar över huvudtaget. Nej sömn i lagom dos mår nog alla bäst av, hur många timmar sömn behöver du?

Kommentarer
Postat av: carina.trulsson

jag håller med dig ungarna sover ju bort sitt liv. själv går jag upp tidigt varje morgon har hästar som måste ut, kolla fåren om det har blivit några lamm. så nu på vintern får man gå upp tidigt om man vill eller ej,men jag har inte några problem med det.ha det

2010-02-07 @ 09:07:22
Postat av: Annica Bech

Jag sover mellan Oktober och Maj, vilket jag verkligen vill denna vinter. I övrigt ca 8-9 timmar per natt.

2010-02-08 @ 15:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0