Många kloka ord sägs på skämt,,,,

Många kloka ord sägs på skämt och ännu fler dumma ord sägs på allvar. Ibland när man har en ide eller kommer på något riktigt klurigt så oftast skämtar folk om det för att de är lite osäkra på hur det ska tas emot. Varför, det kan låta dumt ibland men det är ännu dummare att inte säga något tycker jag. Man kan inte veta om ideen eller planen fungerar om man inte säger något och sedan provar.

Sen har vi de som är dumma som gäss, kläcker ur sig saker som de inte ens har hunnit registrerat i sin egen hjärna innan det ploppar ut. Oftast sitter dessa personer på högre poster eller befattingar, de öppnar munnen och kommer med ett påstående som är så orealistiskt så man storknar, inte ens övertänkt, och på allvar. Oftast kommer dessa ord att påverka människor som redan har det svårt eller riktigt eländigt. Måste man inte tänka på vad man säger i media. Jag lyssnar ofta på Radio på jobbet och då på Morron zoo, de kan inte tänka innan de öppnar munnen. Roger, Ola, Sofia och Gert, här pratas det innan hjärnan hänger med, visst jag skrattar åt dem många gånger, men de får ju en stämpel på sig att inte vara seriösa.
Nej ibland får man tänka innan man pratar, eller vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Sara Li

Så känner jag väldigt ofta. Jag går ofta och funderar på saker och när jag har tänkt ut hur jag ska lägga fram sakerna så gör jag det i tron att folk ska lyssna och säga att det var en bra idé, det testar vi. Men för det mesta så tror folk att jag bara skojar, och skämtar bort mitt förslag. Det är inte kul när man har planerat för hur man skulle säga saken. Och då drar jag mig för att göra det fler gånger för de personerna som skämtat bort det jag föreslog.



Sedan kan det finnas andra gånger då jag pratar innan jag har tänkt klart, och då tar jag inte alls hårt på att folk skämtar om det jag sagt. Då skämtar jag gärna själv också om det, hur dumt det blev.



Det är kanske egentligen det sistnämnda som händer oftast, och det är kanske därför som folk tror att jag skojar även den gången jag menar allvar...



Hur får man bukt med detta tro?

2010-02-28 @ 19:10:38
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: milo

Tro på sig själv och backa tillbaka och säga att nu skämtar jag inte " det är allvar". Stampa med foten och begär respekt, jag ska lära dig mer på tisdag Sara.

2010-02-28 @ 21:07:45
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Tack Milo, det låter bra. :-)

2010-03-01 @ 15:03:39
URL: http://sarali76.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0