Snö, snö, snö och åter snö.

Många är trötta på snön och vill ha vår, jag är kluven, visst vill jag ha vår men vädret är ju underbart. Många klagar på vägarna i snötider, visst men kör lite innan så ni inte behöver stressa i dåligt väglag. Tänk vad barnen har fått uppleva,,,,,,,,,,,,, en vit vinter utan tö och slask som vi brukar ha. I år har alla kunnat åka pulka,skidor och haft olika upplevelser i snön. Våra senaste vintrar har sett ut så här, snö och kyla i ett dygn, tö och slask i fyra dygn, snö och kyla, tö och slask i två dygn osv. Det har ju aldrig fått ligga kvar så här länge. När jag växte upp var vintrarna så här vita och långa, vi åkte pulka,längdskidor,skridskor,spark,slalom och byggde världens snöigloo. Denna vinter är luften hög och solen har ju visat sig rätt ofta, det måste vara bättre än detta töande och slaskande som jag hatar. Lera och åter lera vart du än ska gå, finns inget värre. Nu har det legat så här länge då kan det ligga kvar tills barn och ungdomar har haft sitt sportlov (V8). Då kanske de stänger av datorerna och ger sig ut i vårt fina vita vinterland.

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag håller med Dig Milo. Det är underbart med detta vita landskap! Småbarn får åka pulka till dagis istället för vagn här i byn, det är ju underbart!

Fast det går åt en helvetes massa pellets och det gillar jag inte :P

2010-02-13 @ 16:33:38
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Håller med dig. När vi nu äntligen har fått en vinter som stannar och det inte bara blir slask och grått så får vi njuta och faktiskt efter en vecka i Bydalen så är i alla fall inte jag trött på snön.

2010-02-14 @ 12:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0