Varför är så många otrogna????

Hela bilagan som tillhörd Kvällsposten i helgen var full av experternas uttalande om otrohet. Det är fler män än kvinnor som är otrogna, varför? Det fanns många orsaker,♦ att man inte blev sedd. Okey varför ha ett förhållande med en blind då, ha, ha. ♦ Man söker uppmärksamhet. Okey sök jobb på en cirkus, ha,ha. ♦ Att man inte känner sig älskad av sin partnet. Okey byt till en annan partner. ♦ Tristess i relationen. Okey det är inte bara en i en relation. ♦ Känner sig ensam. Okey sök upp vänner eller släktingar. ♦ Längtan efter spänning/ inte nöjda. Okey då ska man kanske vara singel.  Vilka dåliga ursäkter för att vara otrogen..........

Om det är äkta kärlek och den är besvarad finns inte tankarna på att såra den man älskar med att vara otrogen. En del män svarade att de blev frestade, VAAAAAAAAAAA. Vad är det för ursäkt, jag kan väl inte göra som jag vill för att jag blir frestad. En del män svarade att de var nyfikna, VAAAAAAAAAAAAA kan man inte vara det innan man blir seriös och går in i ett förhållande. Jag fattar att något i dessa relationer inte riktigt fungerar riktigt, då man med öppna ögon ger sig in i ett långvarig affär utanför sitt ordinarie förhållande. Jag fattar att känslorna i ett förhållande kan ta slut, bryt då upp och bli singel eller gå in i ett nytt förhållande när du avslutat det förra. Det kan väl inte vara så svårt att avsluta det man har innan man börjar på något nytt. Det är inte som att byta bil, att man kan provköra en tur och se om man är nöjd. Bilen struntar i vem som kör den, men det gör nog inte din partner.

Mitt äktenskap äv väl upp och ner som alla andras också är, men jag skulle aldrig gå över gränsen och såra den jag har delat så mycket med. Visst kan man bli ovänner och göra livet surt för varandra och kanske hämnas, det vet jag, men ändå. Jag fattar inte hur man får ihop tiden med att vara otrogen när man har familj, man räcker ju knappt till för en man, ibland får man dra till med knepet om huvudvärk.

Hur gör man när man ljuger för sin partner för att träffa älskarinnan? Säger man till sin fru att man ska köra och tvätta bilen och bestämmer träff med älskarinnan och tar en snabbis i baksätet och sedan tvättar bilen eller kör hem igen och säger att det var lång kö i biltvätten??? Det är bara sex det handlar om anser jag, det är inte kärlek som man har i ett förhållande, har jag fel????









Kommentarer
Postat av: Therése

Jåg håller med. Det finns inte i min värld att göra så. Jag har sett det på nära håll då kompisar tiull mig hamnade i ett otrohetsdrama för lite mer än ett år sedan. jag har fålkjt båda parterna på nära håll och hört både det ena och det andra. Förklaraingar, bortförklaringar, funderingar, utskällningar, försök, tillbakafall, nya försök, definitivt avslut och allt som följer på det. Och mitt i smeten står ett litet förvirrat barn. Tro mig, det är ingen vacker situation...

2010-02-16 @ 11:51:08
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag kan inte heller för mitt liv förstå hur man kan och framför allt har samvete och ork till att ljuga. Vilken fantasi man måste ha för att ljuga ihop dessa historier som måste vara totalt vattentäta och troliga. Nej usch för otrohet. Byt om du inte är nöjd säger jag !!!

2010-02-16 @ 14:05:33
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

APropå detta samtalsämne så fick jag idag veta att en av Martins jobbarkompisars sambo hade varit otrogen med en av dem som jobbar på Martins jobb, och som också är (VAR) vän med han som råkade ut för otroheten. Orsaken? Jo, hon var nyfiken på hur det var att ha sex med en man med stor näsa. Moget... Kvinnor kan de också...

2010-02-16 @ 18:18:28
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Sandra S

Usch ja, jag vet inte vad jag ska säga! Men håller med Sara Li, tjejer e lika goa som killar..

2010-02-16 @ 21:21:55
URL: http://soderling.webblogg.se/
Postat av: milo

Ja detta gäller givetvis båda könen, men det är ändå inte okey.

2010-02-16 @ 21:23:23
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag gillar verkligen din blogg Milo!

Du har så många bra tankar om saker och ting. Du får en verkligen till att tänka till!



Ha det bra!

Kram Erika

2010-02-16 @ 21:53:43
URL: http://esomierika.blogspot.com
Postat av: Sandra S

hihi förlååååt då ;) men kan inte låta bli att läängta efter varma länder!!

2010-02-16 @ 22:00:32
URL: http://soderling.webblogg.se/
Postat av: milo

Erika hur gick det med din jacka?

Det är mycket roligare att skriva inlägg när ni kommenterar så att man kan svara här och ha en liten diskusion. Tack för att ni skriver och läser.

2010-02-16 @ 22:26:10
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Kan inte heller förstå varför man vill såra sin partner på ett sånt förnedrande sätt. Bättre att va singel och leva loppan i så fall! Du skriver mkt klokt i din blogg Milo :) kram

2010-02-17 @ 18:44:59
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
Postat av: milo

Tack Vickan, du får också börja skriva lite mer i din blogg.

2010-02-17 @ 21:25:28
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag ska bättra mej :)

2010-02-18 @ 19:27:01
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
Postat av: Annica Bech

Hmmmm gräset är inte grönare på andra sidan. Det kommer en vardag i alla förhållanden och det är nog där tristessen sätter in. Lever själv med en man sedan 30 år tillbaks och det har varit i Nöd och Lust. Man måste aktivt arbeta på sitt äktenskap/förhållande, se varandra uppskatta varandra osv.I bland är det jobbigt men oftast är det yttre omständigheter som påverkar, ex. mycket jobb, strul med barnen osv. Prata är väldigt viktigt att försöka analysera fram var problemet ligger hur kan vi förändra. Finns många knep men ännu kan jag stolt slå mig på bröstet och säga att jag älskar honom djupt och innerligt. Och jag kan inte tänka mig en bättre partner. Men vilken erfarenhet har jag ha, ha, ha.

2010-02-24 @ 14:06:04
Postat av: milo

Skit i vilken erfarenhet du har Annica, du vill väl ändå inte prova på och få mer erfarenhet om jag känner dig rätt. Visst går det upp och ner och man vet vad man har.

2010-02-26 @ 22:03:12
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0