Verklighetens saga är inte som förr...

I sagans värld är det så att prinsen finner kärleken och gifter sig med prinsessan och sedan lever de lyckliga i alla sina dar. Vem har inte läst dessa sagor? Finns dom i dag? De tillämpas i alla fall inte om vi ser på vårt kungahus. Prinsessorna Viktoria och Madeline ska inte gifta sig med några prinsar utan med vanliga reko killar. Det har jag köpt, det är upp till dem och älska vem de vill. Nu går vi över till Carl Philip som definitivt inte har hittat en prinsessa utan dejtar en f d utvikningsbrud och tillika dokusåpastjärna. Här tycker jag gränsen går för vad jag tål. Man kan inte rå för sina kännslor det vet jag men ändå känns det konstigt. Tänk er en manlig präst att han skulle gifta sig med en porrfilmsstjärna eller att kungen skulle gifta sig med en nerknarkad bimbo brud, visst har vi lite förväntningar. Polischefen kan väl inte gifta sig med en som har mördat? Nog kan väl vår Carl Philip hitta en tjej som kan representera vårt land. Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag håller med. Lite sagoskimmer måste det få vara kvar över kungahuset. Hur skulle det se ut om vi fick en fd Pardise Hotel-Bimbo som nuppat i tv till Prins-gemål till exempel. Nej, den där bruttan får han göra sig av med och skaffa nån med lite mer stil...

2010-02-03 @ 21:56:18
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Pillan

Njaej jag vet inte riktigt.. jag tycker nog att alla människor är värda en andra chans.. det kan vara omständigheter som gjort att man har valt fel väg här i livet .. jag säger inte att man inte har ett val från början att välja rätt..men ibland så blir det bara fel..jag känner inte till utvikningsfallet men det skulle kunna vara så..och då kan jag tycka att hon är värd en andra chans i livet och visst skulle hon kunna förtjäna våran Prins Carl Philip..till så vidare att hon inte fortsätter och viker ut sig då förståss. Det tycker jag skulle bli en riktig prins/prinsessaga.. skönheten och odjuret..i detta falla skulle skönheten vara Carl Philip hehe..

2010-02-11 @ 09:08:49
URL: http://wandas.bloggproffs.se
Postat av: Pillan

Vi har väl alla gjort något i våra yngre dagar som vi inte är stolta över.. tänk om vi skulle behöva straffas eller dras med det fortfarande även i vuxen ålder... jag tycker nog att ni är lite hårda mot tjejen..

2010-02-11 @ 09:10:57
URL: http://wandas.bloggproffs.se
Postat av: Pillan

Nu menar jag inte dem som skadar andra människor som mördare och sådant.. men om man jämför utvikning med mördare så är utvikning ganska så harmlöst.. det skadar ju ingen annan människa mer än de själva kan jag tycka.. så jag får väl ta tillbaka mitt första inlägg att den andra chansen gäller väl inte riktigt alla...jaja med risk för att starta en riktig debatt här så sticker jag ut hakan ...Kram på er

2010-02-11 @ 09:15:22
URL: http://wandas.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0