Vilka är mina vänner?

Ja vilka är mina vänner, riktiga vänner, mailvänner, facebookvänner, msnvänner, bloggvänner, vilka klassas som vänner. Idag är det svårt att plocka in vänner i ett speciellt fack. Jag behöver ju alla vännerna på ett eller flera sätt. Datan till all ära är väl okey men blir man inte lite asocial, förr tog man luren och ringde en vän och pratade i flera timmar ibland, nu sätter man sig framför datan. Är det så här framtiden ska se ut? Jag själv anväder mig ändå inte av allt som finns inom intenet så som twitter, My Space, bilddagboken, hemsida, med mera. Jag tycker ändå att man sitter mycket framför denna kvadrat vid namn data. Bloggar, mailar och ett och annat spel kommer upp när det känns som om jag vill varva ner. Ibland letar man fakta eller information och ibland betals det räkningar. För och nackdelar finns med dessa datorer, vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: carina

det ligger något i det att datan tar över det mesta. jag sitter mycket på facebook och msn men det är väl ett konstigt sätt att prata med vänner? men man får hänga med i tiden.men det är roligt att sitta en stund vid dumburken eller? ha det gööööt

2010-02-02 @ 18:06:47
Postat av: Ingrid L

Det blir en stund varje dag framför den där burken och ibland så rusar tiden iväg eller hur. Och som du säger så blir det mindre tid i telefonen. Ha det Du kan ju alltid slå en signal när du känner för det.

2010-02-02 @ 18:45:44
Postat av: Annica Bech

Samhället har förändrats, vi är mer stressade i dag.

Det känns nog ofta som om tiden inte räcker till, fast det igentligen handlar om prioritering. Vi unnar oss inte den tiden att ringa snacka bort en stund osv.Jag själv upplever att jag hade mer tid för (själavård) när barnen var små, men jag tror att då tog jag mig den lyxen att träffa vänner för då kunde barnen leka.Jag ägnar ca 1 timme per dygn åt datan. Övrig tid är det annat jag pysslar med. Så jag tror vi måste skippa måstena och unna oss en väns härliga röst ett par gånger i veckan.

Det är också en oerhört viktig relation och bollplank som man måste arbeta aktivt med för att relationen ska kunna frodas och förhoppningsvis växa. kram

2010-02-03 @ 10:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0