Är människan i grunden god eller ond?

Är människan till sin natur god och sedan händer något, är det så? Vem kan tro att en liten 3 dagars söt baby ska bli aggresiv eller grym i vuxen ålder. Varför blir människan självisk, aggresiv och grym? Vad händer på vägen? Jag tror att alla föds goda och sedan utvecklas man i olika riktningar. Idag utbildas vi och det forskas inom alla områden, finns det då ingen som kan ge svar på detta? Varje dag gör vi personliga val och väljer antingen det ena eller det andra alternativet. Är den fria viljan eller det fria valet en illusion. Jag vet att människor kan manipuleras men man har väl ändå en stopp knapp eller en spärr. Jag vet också att människor kan vara både goda och onda, förnuftiga och oförnuftiga och aktiva och passiva. Jag vet också ett ord som heter omedveten, kan man vara det när det passar en själv? Är det då alla gryma brott begås? Hjälp mig att hitta några svar....

Kommentarer
Postat av: Carina Persson

Hej Milo!



Tack för din kommentar.



Jag har ip-numret till den som skrev den idiotiska kommentaren i min blogg och har kollat den och fått veta att personen som har den bor i Kristianstad och har Bredband i Kristianstad som bredbandsleverantör. Mer än så kan man tydligen inte få veta. På bredband i Kristianstad säger de att de inte lämnar ut VEM som har ett visst ip-nr, utan då måste jag i såfall polisanmäla och det har jag inte lust med. Jag skulle vilja ha reda på VEM som har ip.numret men det verkar svårt. Vet du något sätt?



Jag jobbar inte just nu. Är arbetslös men söker för fullt. Och hjälp från sjukhuset har jag inte. Kanske om jag söker den hjälpen, men jag har helt enkelt inte orkat det. Jag blev ensam med barnen när Peter dog, och tiden räcker inte till åt allt som jag vill/behöver göra. Våra barn är nu 9½ år (sonen) och tvillingflickorna fyller 8 år nu den 26/1. Jag har svårt att komma ut och göra något på egen hand. De är i skolan till kl 13, men de timmarna går väldigt fort. Jag har aldrig haft barnvakt. Min mamma ställer upp ibland men hon jobbar heltid. Så.....det är inte så lätt alltid. Har funderat mycket på någon kvällskurs för det finns en hel del jag kan tänka mig, men kommer inte iväg p.g.a. barnen. Det kanske låter som om jag bara umgås med barnen och ingen annan, men riktigt så är det inte. Jag har faktiskt vänner :) men det blir ju inte så ofta jag kan komma hemifrån.



Tack för din kommentar, och hoppas att allt är bra med dig och din familj.



Kram



CArina

2010-01-17 @ 17:55:02
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Tusen tack Milo, men jag får inte reda på vem det är som har ip-numret. Bara att personen bor i Kristianstad. Skulle vilja veta vem det är. På något vis. Utan att behöva polisanmäla.



Kram

2010-01-17 @ 19:52:38
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: milo

okey varför får du inte fram namnet?

2010-01-17 @ 22:04:32
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Hur gör man då? Jag får bara fram en karta

2010-01-17 @ 22:40:31
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Carina Persson

Du får gärna maila mig på [email protected] om du vet hur jag får fram ett namn. Tack för din hjälp hittills.



Kram



Carina

2010-01-18 @ 11:55:18
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: milo

Ska kolla med min dotter om hon kan hjälpa dig, återkommer till dig Carina.

2010-01-19 @ 17:34:18
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0