Bättre ett ord före än tio efteråt............

Vilket klokt ordspråk, fast det stämmer inte in på mig. För att det ska stämma skulle det heta bättre tio ord före än femton efteråt. Nej skämt o sido fast det ligger lite sanning i det. Jag kan både se positivt och puffa på och sedan kan jag se allt negativt och alla miljoner faror. Hest när det gäller mina barn, då säger jag, har ni tänkt på detta och detta och detta, jag kan hittatusen faror. Det är nog för att jag älskar dem så mycket. När de kommer med sina drömmar kan jag utan att blinka grusa igen dem med alla faror. Ska ge ett exempel som är ett halvår gammalt, Jenny min dotter hade precis separerat från sin sambo och sökte jobb som barnflicka i Norge. Då gick jag inte av för hackor, här kommer några av meningarn hon fick höra.

För låg lön, för lite ledighet, fixar du detta eftersom du inte är dig själv just nu?, har du kollat sjukförsäkringarna?, hur blir det med semester?, tänk på att det handlar om två små barn som behöver trygghet, när det gäller barn är det inte något man provar på och sticker hem om det inte funkar, du kan inte rymma från dina egna problem, du står inte med båda fötterna på jorden just nu.........Jag har säkert glömt hälften. Tänk om jag sagt tvärt om.............. Ta chansen, bara dra iväg , det blir en erfarenhet, jag stöttar dig till 100%.

Nu i efterhand fattar jag inte att hon stannade hemma, antagligen för att jag hade rätt i det mesta jag sa. Hade det varit jag och min mamma som sagt allt detta hade jag dragit till Norge för att bevisa för mig själv och för mossan. Tur att min dotter inte är som jag var när jag växte upp, Phuuuu. Nu efter denna bekämmelsen ska jag tänka mig för lite innan jag svarar mina barn, ge dem lite mer feedback om det inte gäller att flytta långt iväg. Då tar jag fram samma ramsa igen för den funkade ju sist, Ha.ha Jag älskar er för mycket och vill ha er i min närhet.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Den största andledningen till att jag stannade var för att jag behövde dig, jag behövde höra att du stöttade mig och de gjorde du inte vid den tidpunkten och då blev mitt beslut som de blev.

Du vet hur mycket du betyder för mig och att jag kanske inte alltid men jag försöker lyssna på dina visa ord oftast iaf. :) JAG ÄLSKAR DIG ! otroligt mycket, tack för allt stöd och för att du alltid finns där för mig oavsett vad.

2010-01-09 @ 13:40:50
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0