De sanningar som ....

De sanningar som vi inte vill höra är nyttigast för oss att lyssna till. Men det är kanske inte alltid så roligt att höra sanningen. Ibland uppfattar omgivningen den för en själv och det är inte bra. Min man har sagt sanningen till mig, den var inte kul att höra, men nu har jag funderat på vad han sagt. Har jag tagit vatten över huvudet? Kanske? Jag ser det som en ny utmaning, kanske går det vägen. Min man är rädd om mig och vill mig bara väl. Jag fixar detta, tror jag. Ni som känner mig vet att jag har ett intressant och utvecklande jobb som chef i ett storkök med tre/fyra olika verksamheter i samma kök. Skola, dagis, äldreomsorgen och en öppen restaurang, de två sistnämda versamheterna ska vara igång varje dag. Det är inte ett lätt arbete men enormt roligt och min personal är underbar. Nu till saken, idag ska jag ta över som ordförande i Bjärlöv IF och det är som att driva ett företag. Inkomster och utgifter ska gå ihop och allt runt om kring ska funka. Ja,har jag tagit vatten över huvudet eller inte, det får vi se framöver, men i klubben finns flera talanger precis som på jobbet. Jag är alltså inte själv, hoppas jag.
Jag fixar detta eller vad tror ni? Jag har lite fjärilar i maggropen och det brukar jag aldrig ha............

Kommentarer
Postat av: Birgitta S

Visst klarar du det. Fjärilar i magen måste man ha när man ställs iför nya utmaningar annars är det ju ingen utmaning. Men du måste också prioritera så du även får vila och avkoppling, annars klarar inte någon av sin situation, lycka till, kram

2010-01-31 @ 10:49:08
Postat av: Therése

Jag tror Du fixar det Milo! Lycka till!

2010-01-31 @ 14:05:19
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Dottern

DU om nån klarar av det mamma,

Glöm aldrig bort att du är min idol och jag beundrar dig för allt du tar dig för :)

Allt du ger dig in i klarar du av med glans så även detta, tro på dig själv !! Du är helt underbar, plus att jag finns här om du behöver hjälp ;) Älskar dig.

2010-01-31 @ 18:46:54
Postat av: Annika

Hej tror alla gånger att du klarar det.Beundrar dig ,du verkar klara allt..kram

2010-01-31 @ 20:23:34
Postat av: milo

Tack för ert stöd. kramar till er alla.

2010-01-31 @ 20:36:15
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Du fixar det!!! :-) Det var modigt av dig att ge dig på detta tycker jag. KRAM

2010-02-01 @ 11:14:20
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: "vaktmästaren"

Den MIlo jag känner kommer fixa detta med det blir tufft

2010-02-01 @ 20:06:33
Postat av: Annica Bech

Det kommer gå bra Milo.Det finns alltid en inkörningsperiod innan allt faller på plats, då kan det halta lite men man lär sig prioritera och till slut har man ett system som fungerar. Du har en toppenfamilj som kommer att stötta dig till 100%. Så jag önskar dig lycka till av hela mitt hjärta.

Kram

2010-02-02 @ 13:03:40
Postat av: milo

Tack för allt stöd nu känns det lättare, klart jag fixar det:::::

2010-02-02 @ 16:34:35
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Jannice

Det är mycket jobb och det vet vi alla. Men är det någon som klarar det så är det du! Keep up the good work! :D

2010-02-02 @ 18:26:50
URL: http://jannicebech.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0