Den som inte hoppas på att vinna...........

Den som inte hoppas på att vinna har redan förlorat, ja det ligger något i detta. Hur många gånger har jag inte hör att jag tar inte lotter för jag vinner aldrig. Nej hur ska man kunna vinna utan att ta en lott, jag får ingen lön om jag inte jobbar, jag får inga blommor i trädgården om jag inte planterar dem själv. Om man inte vågar chansa hur ska man kunna vinna? Många har sagt om jag bara kunde vinna jackpot på lotto i helgen, det är väl stor risk om du tippar. Om du inte lämnar in lotto kan du inte vara med i dragningen, eller? Ibland måste man chansa, jag är ingen stor tippare, kör stående lotto och köper lotter då och då. Jag har aldrig blivit rik på några vinster men så länge jag köper en lott eller tippar så har jag chans. Varför tror vissa folk att de kan vinna drömvinsten utan att köpt lott eller tippat. Är det inte rätt dumt att hoppas på vinst när jag inte satsat för att vinna. Om man satsar har man lika stor chans att förbli fattig eller kanske få storvinsten. Jag satsar nog på att förbli fattig, det verkar jobbigt att ha för myckat pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0