Det är bra med flera hakor....

Det är bra med flera hakor om man skulle tappa någon, jag har själv ett par stycken dubbelhakor. Ibland blir man så förvånad när vissa människor öppnar munnen så man tappar hakan. Just nu retar jag mig så på den sittande regeringen som börjat babbla stunt inför valrörelsen. De kommer med nya ideer i stället för att rätta till det de redan har ställt till med. Titta bara på arbetslösheten och de sjukskrivna, som de behandlas är inte mänskligt. Det sparas på barn och åldringar, hur tänker regeringen som bara kan gå med på dessa orättvisor.

Kolla sedan löneökningarna på de som redan tjänar bra med pengar, vem är värd 170,000 kr i månaden. Det är deras lön och oftast sitter de på flera styrelseuppdrag med betalning och till sist har de fallskärmar och lön fast de slutar sitt jobb. Vad liknar detta? Är det rättvisa? Sedan ska en 20 åring leva på 130 kr om dagen. Det finns inte fog för att vissa människor ska ha så höga inkomster, vad gör de som är så speciellt? Om de skulle göra några misstag så ställs de aldrig tills svars. Om jag hade gjort vissa misstag på mitt jobb hade dörren öppnats och jag hade fått en spark där bak, och jag lovar att jag hade trillat hårt för jag har ingen fallskärm, har du?

Kommentarer
Postat av: Ingrid L

Håller fullständigt med dig. Vad sysslar vår FINA regering med. Tycker också att det är förj...... att de gör så med våra arbetslösa och sjukskrivna

2010-01-28 @ 22:00:11
Postat av: Anonym

För oss studenter har livet blivit avsevärt mycket bättre med en Blå regering. Äntligen tillåter en regering oss att arbeta samtidigt som vi studerar! Det tjänar vi både pengar på, kommer in på arbetsmarknaden och förbättrar Sveriges ekonomi genom. Att ha ett samhälle som baseras på olika bidragssystem funkar inte, vi måste tillåta människor att vara bra. Har man ett arbete ska det löna sig, för arbete är alltid att föredra framför bidrag. Vi måste ha en regering som tror på människor och det gör den nuvarande. Läs boken radhusproletärer och ombudskapitalister och du kommer att förstå varför svensken är beroende av bidrag och fasar så fort någon säger åt denne att stå på egna ben - ett system Socialdemokraterna gjort oss beroende av. http://www.timbro.se/bokhandel/books.asp?isbn=9175666068

2010-02-06 @ 00:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0