God Fortsättning på det nya året!

Ja just det, nytt år ,nya utmaningar och nya gåtor att knäcka. Vad har 2010 till mig och vad har jag att ge detta året? Ingen som vet. Lite undrande är jag inför det nya året, Vem vinner fotbolls VM i Sydafrika, Hur går det i vinter OS för Sverige, Hur går det för svenskarna i friidrotts-EM, Vad heter Svergies nya stadsminister? Ja dessa frågor vill jag ha svar på. Jag hoppas att Spanien vinner VM i fotboll, jag tror Carolina Kluft lyfter sig och kniper några medaljer i EM, och jag hoppas svenskarna tar många medaljeri OS och jag hoppas att socialdemokraterna tar över och försöker rätta till alla misäääääärer som blivit under dessa år. Den politik som bedrivs idag har en syn på arbetslösa och sjukskrivna som har gått för långt, klyftan mellan olika löner är också oaccepterad just nu. Är det kanske fler än jag som är rädda för att Sverge demokraterna ska få för många röster och ta sig en plats i regeringen. Glöm inte rösta i valet i höst.

Nu måste jag berätta om Nyårsafton i Malmö hos min bror Johan och Linda. Fint dukat och Johan The Kock hade än en gång lyckats i köket med en underbar god middag. Sällskapet var helt Ok och vi spelade lite spel och hade trevligt. Vid tolvsnåret gick vi ut på gatan och fram till torget och kollade alla raketer, svenska folket ska inte gnälla o säga att de inte har pengar. Jag vet inte hur mycket pengar som gick upp i rök bara i Malmö? Nu till saken, det var första gången som vi firade nyår i en storstad och jag har aldrig varit med om dess like, med folk från alla länder och alla dessa raketer. Det ekade mellan alla husen så jag blev nästan lite skott rädd vissa stunder tycket jag det var riktigt obehagligt. Efter smällandet gick vi in igen och spelade mer spel och hade trevligt. Kan sägas att klockan blev mycket och idag är man rätt sleten. En upplevelse till i mina handlingar med att fira nyår i en storstad.


Kommentarer
Postat av: Erika

sv: Nej eller hur :p

Tack, du med :)

2010-01-02 @ 16:24:01
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Madicken

Det var meningen med inlägget :)

2010-01-02 @ 17:52:37
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Mamma

Okok kul.

Roligt att du tycker det är intressant läsning!



Ja det hade väl på ett sätt kännts mer som tvillingar för oss utomstående, men för barnen spelar det nog ingen roll.

Men som jag alltid säger, tack gode gud att vi alla tycker olika!



God fortsättning!

2010-01-02 @ 22:38:41
URL: http://enmammasliv.webblogg.se/
Postat av: Pillan

Vi var i Tollarp och där gick minsann också många pengar upp i rök..Man skulle ha skänkt alla dessa pengar till något vettigare i stället.. jag kunde klarat mig utan nyårsraketerna om jag vetat att alla pengarna gått till något vettigt istället... visst är det fint men jag kunde klart mig utan det..

2010-01-03 @ 21:32:49
URL: http://wandas.bloggproffs.se
Postat av: milo

Ja håller med dig till 100 % Pillan, ska vi göra en insamling nästa nyår?

2010-01-03 @ 23:29:38
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0