Hundra män kan åstadkomma ett läger, men..............

Hundra män kan åstadkomma ett läger men för att skapa ett hem krävs en kvinna. Det finns nog någon man som kan lika mycket som vi kvinnor, fast jag känner ingen. Oftast är det vi kvinnor som väljer inredning, färg och form. Vet i gudarna hur här skulle se ut om min man skulle bestämma. För det första skulle det ta månader innan han kunde bestämma sig och sedan någon månad till för att agera. Hur skulle våra gardiner se ut om min man skulle handla nya. Han skulle nog ställa frågan, om vi skulle ha några? och varför de gamla inte duger mer? Min man skulle kunna blanda vilka färger som helst. Golv och tapeter hade han valt det första bästa, där hade inte lagts mycket tid och absolut inte gått till någon annan affär för att se vad de hade för sortiment. Mattor behövs inte, helt onödigt när det är tid för städning säger han. Om min man hade fått bestämma inredning hade det varit kalt på väggar, golv och i fönstren det vill jag lova. Jag har fria händer när det gäller hemmet som tur är och oftast tycker han att det blir fint och hemtrevligt. Skönt för oss båda.

Kommentarer
Postat av: Therése

Då är vi nog undantaget som bekräftar regeln. Peter är väldigt mån om att vra med och bestämma om inredningen här hemma. I alla fall möbler och tapeter/färg. Sen donar jag mer med gardiner, kudda och sånt lull-lull... men skulle jag göra nåt han inte gillar säger han det direkt!

2010-01-26 @ 09:14:02
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej samma läge här,tror inte att Anders ser om jag bytt gardiner...kram

2010-01-26 @ 15:14:17
Postat av: milo

Det är väl tyr att vi är bra på olika saker....

2010-01-26 @ 15:30:14
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annica Bech

Här är det tjejerna som verkligen går in för det. Om vi ska förnya, måla eller vad som. Jag och Lars lägger vår input efter deras presentation. Tack för det flickor ni är underbara.

2010-01-27 @ 14:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0