Ingen kan allt, men alla kan något.

Det finns två sort typer av människor som jag har svårt för och typerna ska jag redovisa här och nu. Typ 1, det är människan som kan allt, eller tror att han kan allt. Typ 1 avbryter ofta och ska berätta hur man gör och varför. Han tror att han är allvetare men oftast skiner det igenom. Typ 1 kan vara 19 år och ha en livserfarenhet som en 68 åring, är inte det konstigt. Typ 1 använder oftast meningen - vet du inte det, och så kommer utläggningen. Oj vad trött jag blir på typ 1. Nu kommer vi till typ 2, och det är den människan som inte vill eller vågar prova på något nytt. Svarar oftast, att den inte kan, men det vet man ju inte innan man har provat. Personen tror inte på sig själv och man får köra övertalingstjat i flera dagar innan man har dem med på tåget. Att ha förutsatta meningar om saker man aldrig har hört eller gjort, tar sådan energi från mig. Prova och se hur det går, det går kanske , eller går det inte, men man måste testa.

Sen är det så att vi kan inte vara bra på allt, det är ingen heller. Det är ju bra i familjen/jobbet att man kan få göra det man är bra på, och det man är mindre bra på kan någon som gör det bättre göra. Aha, det är därför jag får göra allt här hemma till familjen, för att jag är bäst, ha,ha. Jag trodde de utnyttjade mig! Nu vet jag det.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Visst fan e du BÄST,då kan jag slappa på jobbet resten av terminen. :):)

2010-01-21 @ 21:56:09
Postat av: milo

Ha, ha glöm det, vila nästa vecka på semestern sen kan jag vila när du kommer tillbaka.

2010-01-21 @ 22:06:53
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: milo

Skilj på jobbet och hemmet! Eller du gör samma sak på jobbet? MYGLARE

2010-01-21 @ 22:09:00
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Skilja på jobbet o hemmet!?!Ibland kan de va rena semestern på jobbet jämfört med hemma,så duktiga som vi e när vi jobbar.:):)

2010-01-22 @ 07:19:22
Postat av: Sara Li

Hehe jag kan nog vara lite av både typ 1 och 2 tror jag... lite besserwisser och lite fegis. Men jag är ju mer modig att prova på nya saker nuförtiden än när jag t ex började på Önnegården. Jag minns i början då du sa till mig "Hallå Sara, kom igen nu, klart att du kan detta, prova bara så får du se! Tro på dig själv!" Och sedan den dagen har jag faktiskt trott mer på mig själv tack vare dig Milo! Tack!

2010-01-22 @ 09:56:08
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Therése

Så ja, tack vre ditt inllägg för ett tag sedan var jag på Blodcentralen i onsdags och tog prover och är numera blodgivare!

2010-01-22 @ 10:42:09
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Tack Sara att du börjat tro på dig själv och vad duktig du är Tessan som blivit blodgivare... En stjärna i kanten.

2010-01-22 @ 22:06:28
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0