kläder till voven????

Slötittade i en gammal tidning och såg en artikel om olika skor och kläder till hundar, ge er.  Det kan inte vara normalt att klä ut hundar så här. De skäms ju så de kan knappt gå, är detta rätt mot djuren. Nej jag tycker nästan det är lite djurplågeri. Visst för mig är det helt ok med ett täcke över ryggen om det är fruktansvärt kallt ute, så gör man ju med hästar. Men att spöka ut hunden i prinsesseklänning där går väl gränsen, tillika höga klackar på de fyra skorna till tassarna. Nej ni gör er hund illa tycker jag, låt hunden vara hund och inte ett surregat för något annat. Detta är nog det fånigaste jag någonsin har sett. Jag ser hundens ögon på en bild, det ser nästan ut som om hunden skulle börja gråta. Hussen eller matten som har klätt ut hundarna i dessa utställningskläder borde skämmas lika mycket som hunden gör.

Kommentarer
Postat av: S.Söderling

Taaack! Hehe nja, GODKÄNT iaf ;}

Kram

2010-01-11 @ 16:24:30
URL: http://soderling.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0