Syfilis, smittkoppor, spetälska och så vidare.

Digerdöden, syfilis. spetälska, smittkoppor, tuberkolos, kolera, malaria och ADIS, hur uppkommer allt detta elände? Är det han där uppe som försöker med jämna mellanrum att rensa bland jordens befolkning. Gav han oss röda hund, mässlingen och påssjukan i samma syfte? Vad är syftet med vinterkräksjukan och alla dessa olika influenser? Tycker han där uppe att vi är för många på jorden, om det är han där uppe som styr, tycker ni han är god. Jag börjar ifrågasätta om han inte är F A N själv. Varför dyker det upp nya sjukdomar i olika decennier? Hittar vi ett botemedel kommer där en ny sjukdom. Varför? I dagens läge tror jag att männskligheten själv startar de olika sjukdomarna för att läkemedelsindustrin ska tjäna pengar, kan det vara så? Oj vad frågor jag har.

Om det är han där uppe som har skapat allt på jorden, hur kan han då skapat alla dessa rovdjur och alla dessa djur som har dödligt gift som dödar oss människor. Hur kan han i så fall misslyckats så med mänskligheten, alla har ju inte blivit perfekta precis. Några har mer defekta egensakper än andra. Nej jag tror inte ett skvatt på honom där uppe, och inte ser jag honom som god, snarare tvärt om, vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: Therése

Jätteintressant att diskutera! Är det inte detta so mär Teodicéproblemet? Frågan om hur det kan finnas så mycket elände om allsmäktige Gud är god?

Jag är också skeptisk, tycker att jorden borde vara ett trevligare ställe om det hade funnits en allsmäktig och god Gud. Kan det vara så att han/hon inte är allsmäktig? Att han/hon og sig vatten över huvudet när jorden skapades. Framför allt människorna blev kanske svårare att hålla ordning på än väntat?

2010-01-26 @ 18:10:43
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Ja visst är det så Tessan.

2010-01-26 @ 20:02:13
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annica Bech

Du och Lars har mycket gemensamt förstår jag.

Han är av precis samma åsikt.

2010-01-27 @ 14:45:31
Postat av: milo

Vi kan kanske ta en funderare jag o Lars en dag när han där uppe är på gott humör.

2010-01-27 @ 14:53:50
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0