Tillbaka till vardagen

Nu börjar det klia i kroppen, ska jag kasta ut Julen eller ska jag vänta några dagar. Man börjar förbereda inför Julen i slutet på november, städa, pynta, handla, baka och köpa julklappar och sedan går allt över på ett par timmar. Jag frågar mig är det värt allt detta, ja tyvärr vill jag inte vara utan det. Men nu tycker jag det får vara nog nu vill jag ha tillbaka vardagen och alla rutiner som det innebär. Jag längtar till väckar klockan ska ringa, stiga upp, skynda sig till jobbet, göra sitt jobb, skynda hem, handla, skynda att göra middag, skynda sig till något kvällsmöte och sedan skynda sig för att hinn se ett Tv program och till sist skynda sig i säng så man orkar upp nästa dag. Detta är livet, är man riktigt frisk, ja bara undrar? Tillbaka till verkligheten och när man kommer dit längtar man till semestern, är det inte konstigt?

Kommentarer
Postat av: Veronica

Man blir lite slapp när man går hemma och är ledig. Så sätt är det bättre med rutiner, men det är hemskt när klockan ringer klockan fem =/ Julen i Axhult åker ut på onsdag, sen är allt som vanligt igen :)

2010-01-03 @ 13:04:24
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/
Postat av: Pillan

jo de är väl så... skulle funnits något mellanting..

2010-01-03 @ 21:27:58
URL: http://wandas.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0