Vädjan om blod..........

I torsdags var jag och lämnade blod efter ett uppehåll på sex månader. Uppehållet var ett måste eftersom jag tar tatuerat mig. Vid många helger minskar blodbanken jätte mycket och de behöver verkligen fler blodgivare. Idag i kvällsposten vädjar de till allmänheten att lämna blod för det är kris. Störst brist just nu är blodgruppen A, men alla ni som är friska och kan lämna blod, ta er en funderare på att bli blodgivare. Tänk om ni själva skulle behöva opereras eller akut behöva nytt blod och det inte finns tillräckligt, Usch hemska tanke. Nästa vecka ställs alla planerade operationer in där blodgruppen A kan behövas. Det gäller på alla våra 8 stora sjukhus i Skåne. Gå in på www.geblod.nu och se om det är något för er, tänk att få hjälpa ett litet sjukt barn, eller bidra med att en operation kan genomföras. Snälla fundera en stund och gör sedan en god sak, BLI BLODGIVARE. Jag tror på er ♥♥

Kommentarer
Postat av: Therése

Nu värvade Du mig Milo. Jag gick in och anmälde mig. Men sen vet jag inte om jag blir godkänd. Jag har ju ryggproblem och äter medicin. Vi får se vad de säger.

2010-01-10 @ 11:05:31
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Bra Tessan, man kan ju inte mer än prova och se om man har resurser till att lämna blod. Bra jobbat

2010-01-10 @ 12:46:19
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Jag ska anmäla mig i morgon. Håller med dig om att det är viktigt. Min man fick massor med blod efter en svår trafikolycka för två år sedan. Han opererades direkt då han kom in på akuten och fick flera liter första natten. Detta hjälpte till så att han överlevde första tiden. Han hade så svåra inre blödningar. Han dog tre månader senare, men han fick leva i tre månader, mycket tack vare att han fick dessa blodtransfusioner.



Kram och tack för att du skriver om en sådan viktig sak.



Carina

2010-01-10 @ 17:19:06
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: milo

Bra Carina, ska kolla din blogg senare. Tragisk historia om din man, hoppas du är ok nu.

2010-01-10 @ 18:28:49
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0