Wayne Rooney är på topp

Anfallsstjärnan Rooney gjorde 4 mål till Manchester United mot Hull city. Efter sju minuter satt det första skottet i nätet. I andra halvlek satte han tre mål till. Det blev Rooneys fjärde hat trick för United, han toppar just nu skytteligan. När Rooney blev känd som fotbollspelare tänkte jag så här, vad ser ni hos honom. Fyrkantig som en kubik, jobbar inte för laget och har enbart tur, stor i käften och lite divig. Men han har vuxit i mina ögon och är idag en komplett spelare som har utvecklas något enormt. Vissa av sakerna jag tyckte från böjan, tycker jag fortfarande, men han är grym på planen. Jag kan se vissa likheter med en anfallspelare i vårt lag Bjärlöv IF.

Här kommer gåtan om vilken spelare jag syftar på. Det är kanske inte snällt men att bli jämförd med Rooney är väl inte fel. Här kommer likheterna, kroppen är som en kubik, har mycket tur, är stor i käften och lite divig, vem kan detta vara? Ja ni gissar rätt, det är Figge N i ett nötskal. Eller vad tycker ni? Det tar nog lite tid att bli likvärdig Rooney men det kommer kanske Figge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0