Matlåda = spargris

Läste i gubbens facktidning om en chafför som sparade minst 250 kr i veckan på att ta med sig en egen matlåda. En dagens kostar allt från 70 till 90 kr så det lönar sig att laga lite extra dagen innan så det blir en portion att ta med till jobbet. I artiklen stod det också att många familjer inte tar tillvara på överbliven mat, utan den kastas. Jag sparar på maten, eller fryser jag in en portion till min matglade man. Jag vet att alla inte har microvågsugn att tillgå på sina jobb, men då finns det massor av kall mat som man kan ta med. Sen har det väl en viss tjusning att äta ute, men inte 5 dagar i veckan. Hur gör ni?

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag är alldeles för dålig på att ta tillvara på rester. *skämsÄ Sambon är ganks agnällig när det gäller "uppvärmda rester" så det är liksom lugnast för husfriden att laga ny mat. Men faktiskt så händer det att jag fixar rester till mig själv och Bella, och duger inte det år Herr Hansson så får han ordna nåt annat själv! :)

2010-07-06 @ 10:00:00
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: milo

Ibland lagar jag extra mycket just för att kunna frysa in och ta till vid en middag. ibland är det rätt okey att bara värma till något som går snabbt.

2010-07-06 @ 16:49:45
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Zara

Jag slänger söder rester. Jobbar jag blir det matlåda, är jag hemma blir det lunch dagen efter! Eller så fryser jag in!

2010-07-09 @ 13:32:37
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0