Respektlösa politiker

Nu är det snart val det kan ingen undgå. I radio, TV och i alla tidningar älts detta med valet från alla olika partier. Varför inte bara göra en kampanj där det är uppstolpat att detta står vi för och hoppas kunna göra efter valet. Om alla partierna hade gjort så här skulle det vara lättare för mig som person att välja vad jag ska rösta på. Politik är faktiskt intressant, men jag blir illa berörd av de olika debatterna där det är helt okey att håna och förlöjliga varandra på otrevliga sätt. I vårt samhälle är det annars inte okey att håna och förlöjliga varandra, varför är okey i valtider? Vi bor ju i ett demokratiskt samhälle och det innebär för mig att man ska respektera varandras åsikter. Att man inte har samma åsikt är helt naturligt, men är det då ok att hoppa på den som har en annan åsikt och rota i barndomen efter smaskiga detaljer som inte hör till politiken? Nej ibland är dessa politiker rätt barnsliga och ohyfsade. Inget parti är bättre eller sämre på detta område.......... eller vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0