Skillnaden på oss män och kvinnor

Vi kvinnor har tusen bollar i luften och fixar det mesta med glans, men vi är inte så duktiga på att tala om det. Kolla männen om de skulle få tid över och dammsuga en gång, då ska det talas om för alla man träffar på i minst tre veckor framåt. Varför har män så lätt för att höja sig själv till skyarna, varför har de så lätt att tala om hur duktiga de är. När männen berättar om vad de är bra på, är det inte skryt då? Tänk om vi skulle ha lika lätt, att bara öppna munnen och säga högt, att detta och detta är jag bra på. Vi kan ju när vi söker arbete, då kan vi tala om vad vi är bra på, eller hur. Är det förbjudet att vara duktig när man är kvinna?

Typiskt exempel av män,,,,,,,
Kolla in bilen som den blänker, jag har vaxat den.
Jag har spikat dag o natt för att altanen skulle bli klar, men bra blev det.
Idag hängde jag upp tvätt, det tog ingen tid alls, lätt som en plätt.
I morgon ska jag passa våra barn.................

Tänk om vi skulle göra samma sak när vi gör något. Då skulle vi behöva läppsyl för vi skulle prata från morgon till kväll om vad vi gör och hur duktiga vi är....................Hm, visst är det tur att vi är olika........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0